Inloggning krävs för att fortsätta.

Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Betalning enligt arrangörens instruktion utanför TDB

Arrangören hanterar inte betalningar via TDB. Betalning sker istället enligt arrangörens instruktioner utanför TDB. Anmälan kan återtas i TDB fram till kl. 18:00 på klassens eller listans likviddag.

Meddelande från tävlingsarrangören

OBS! Enligt tillfälliga TR-regler under coronapandemin gäller följande: Moment 197.6.2 ang. Deltagare och medhjälpare: Tillträde till tävlingsplatsen har deltagande ryttare och högst en medhjälpare per häst. Young riders och yngre ryttare samt pararyttare får ha två vuxna medhjälpare för en häst, därefter maximalt en medhjälpare per ytterligare hästar.
Särskilt kommunicerade regler gäller för sportkörning. Ryttare och medhjälpare ska inte ankomma tidigare än vad som bestäms av arrangören, med utgångspunkt att minimera vistelsen på tävlingsplatsen. Ryttare och medhjälpare ska skyndsamt lämna tävlingsplatsen efter avslutade ritter vid tävlingsdagen. Arrangören är ansvarig för att moment 197.6.2 upprätthålls.

Ryttarmeddelande

Varmt välkommen till Luleå Ryttarförenings dressyrtävlingar för häst den 8 och 9 augusti 2020.

Vi är glada över att kunna arrangera tävlingsdagarna och kommer att göra vårt bästa under rådande omständigheter med anledning av coronapandemin.

Viktig information med anledning av pågående pandemi/covid -19, där vi följer Folkhälsomyndighetens råd och riktlinjer samt Svenska Ridsportförbundets rekommendationer.

 Enligt tillfälliga TR-regler under coronapandemin gäller följande: Moment 197.6.2 ang. Deltagare och medhjälpare: Tillträde till tävlingsplatsen har deltagande ryttare och högst en medhjälpare per häst. Young riders och yngre ryttare samt pararyttare får ha två vuxna medhjälpare för en häst, därefter maximalt en medhjälpare per ytterligare hästar. Särskilt kommunicerade regler gäller för sportkörning. Ryttare och medhjälpare ska inte ankomma tidigare än vad som bestäms av arrangören, med utgångspunkt att minimera vistelsen på tävlingsplatsen. Ryttare och medhjälpare ska skyndsamt lämna tävlingsplatsen efter avslutade ritter vid tävlingsdagen. Arrangören är ansvarig för att moment 197.6.2 upprätthålls.

 Ingen övrig publik tillåten

 Stanna hemma vid minsta symptom/sjukdom

 Håll avstånd till varandra

 Tvätta händerna/använd handsprit

 Tävlingsekipage är välkomna till tävlingsplatsen tidigast 2 timmar innan start och ombeds lämna tävlingsplatsen så snart som möjligt efter avslutat tävlingsdeltagande. Dock ber vi respektive klassvinnare dröja kvar något, så bevaka din placering i Equipe för att se om du kan lämna tävlingsplatsen. (Se vidare rubriken ”Prisutdelning” nedan.)

Sekretariatet öppnar kl 0800 båda dagarna och stänger 30 minuter efter respektive dags sista start. Sekretariatet finns i domartornet i anslutning till tävlingsbanan. Sekretariatet nås på tfn 070-377 29 51.

Vaccinationskontroll görs i enlighet med TDB och publiceras i Equipe fredag 7 augusti. Vaccinationsintyg uppvisas vid ankomst, innan urlastning, till funktionär på parkeringen.

Startlistor publiceras i Equipe enligt TR. Fasta starttider tillämpas.

Start-/avanmälan. I och med att du anmält dig och är registrerad i TDB är du startanmäld. Ev avanmälan sker via SMS till 070-377 29 51. Ekipage som ej avanmält sig och ej kommer till start behandlas enligt TR 1, mom 131.

Efteranmälan i mån av plats fram till kl 1800 den 7 augusti och endast via TDB.

Tävlingsbana. Utomhus, sand, 50x100

Framridning. Utomhus, sand/fibersand, 20x60. Max fem ekipage.

Parkering sker enligt anvisning från funktionär.

Prisutdelning. Pga coronapandemin sker ingen formell prisutdelning. Placerade från andra plats och vidare hämtar rosett och ev hederspris i sekretariatet.

Varje klassegrare kommer att erhålla vinnartäcke och vi ber segrande ekipage dröja kvar något för fotografering och kort möte med klassens sponsor. Ta på hästen täcke och rosett för detta ändamål. Plats för fotografering/möte: mitt emot insläppet till tävlingsbanan och sker så snart klassen är avslutad. Klassegraren hämtar rosett, täcke och ev hederspris i sekretariatet.

Meetingpris kommer att utdelas till ekipage med högst snittprocent under helgen och som startat minst två klasser. Meetingpriset skickas via post till vinnaren.

Protokoll hämtas i sekretariatet.

Servering. Pga rådande omständigheter har vi av både trygghets- och säkerhetsskäl valt bort att ha servering för att undvika köer/folksamlingar osv. Kall och varm dryck kommer att finnas till försäljning samt något enklare tilltugg (frukt/godis). Betalning via Swish.

Uppstallning. Vänligen meddela ankomsttid via epost till monica.lundqvist@live.se. Medtag egna hinkar/krubbor. Boxen töms på spån och sopas ren innan avresa. Ej uttömd box debiteras med 500 kr.

Övrigt

Tävlingarna kommer att livestreamas och sändas via webben. Webbadress meddelas senare.

Det kommer finnas hygienstationer med handsprit på tävlingsplatsen.

Medtag gärna eget vatten till transportuppstallade hästar, för att minska risk för kö till vattenstationer.

Hundar ska hållas kopplade på hela tävlingsområdet.

Vänligen respektera avspärrningarna på tävlingsplatsen. Tävlingsekipage/medföljande får inte vistas utanför tävlingsområdet – se anläggningsskiss https://idrottonline.se/LuleaRF-Ridsport/contentassets/8c2b38c8e7f34bfbacfd98b0202b1558/dokument/tavlingsomrade-pdf.pdf

Överdomare Maria Åhlén och Anna Bergvall
Domare Maria Åhlén och Anna Bergvall

Preliminärt tidsprogram lördag 8 augusti

Kl 09.00 Klass 1(LC:2)
Kl 10.37 Klass 2 (LB:2)
Kl 13.41 Klass 3 (LA:3)
Kl 16.46 Klass 4 (MsvC:1)

Preliminärt tidsprogram söndag 9 augusti

Kl 0900 LC:2 Klass 5
Kl 10.07 LB:2 Klass 6
Kl 13.19 LA:3 Klass 7
Kl 16.32 MsvC:1 Klass 8

Kontaktperson Lisa Åkerlund, tfn 070 377 29 51

Nr Status Namn Likviddag Starter    
1 1*
Lätt C:2 (2025)
Hööks Hästsport Luleå
2020-07-24 9
Ridhäst 
2 2*
Lätt B:2 (2016)
LBF Luleå Bostad & Förvaltning AB
2020-07-24 16
Ridhäst 
3 2*
Lätt A:3 (2025)
Arctic Hotell Luleå
2020-07-24 18
Ridhäst 
4 2*
Medelsvår C:1 (2018)
Girl Cave
2020-07-24 8
Ridhäst 
Nr Status Namn Likviddag Starter    
5 1*
Lätt C:2 (2025)
Hööks Hästsport Luleå
2020-07-24 7
Ridhäst 
6 2*
Lätt B:2 (2016)
Solgården Fastigheter i Luleå AB
2020-07-24 11
Ridhäst 
7 2*
Lätt A:3 (2025)
ICA Supermarket Hertsötorget
2020-07-24 15
Ridhäst 
8 2*
Medelsvår C:1 (2018)
a och d arkitektkontor AB
2020-07-24 10
Ridhäst 

Totalt 114 anmälningar i alla klasser

Nr   Namn Likviddag Anmälda Reserver    
9  
Box meeting 1st spånbal ingår
2020-07-24 2 av 13 0
Ridhäst 
2 | Anmälda |
10  
El plats
2020-07-24 1 av 5 0
Ridhäst 
1 | Anmälda |
11  
Spån 1st bal
2020-07-24 0 0
Ridhäst 
0 | Anmälda |
12  
Spån 2 st balar
2020-07-24 0 0
Ridhäst 
0 | Anmälda |
987  
Sena ändringar (häst/ryttarbyte/lagdeltagare)
2020-07-24 2 0
A ponny 
B ponny 
C ponny 
D ponny 
Ridhäst 
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |
2 | Anmälda |
988  
Vaccinationskontroll
2020-07-24 8 0
A ponny 
B ponny 
C ponny 
D ponny 
Ridhäst 
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |
8 | Anmälda |