Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Meddelande från tävlingsarrangören

Bodens Ridklubb hälsar er varmt välkommen till en tvådagars lokal/regional tävling i dressyr för ponny och häst 27 - 28 juni.

OBS! Viktig information utifrån Covid-19
Vi är måna om allas hälsa och välmående, därför gäller följande:
- Kom inte till tävlingsplatsen om du känner dig minsta sjuk eller krasslig, har feber eller andra symtom på luftvägsinfektion, eller haft misstänkta symtom/smitta i din omgivning.
- Varje ekipage får medföra maximalt en medhjälpare, detta för att klara myndighetsbeslut om begränsat antal människor i ett evenemang.
- Tävlingen sker utan publik, som ryttare eller medföljande ombeds du att inte uppehålla dig på läktaren i onödan.
- Inträde på tävlingsområdet max 1,5 timme innan din start. Framridning max 1 timme innan start. Lämna tävlingsplatsen direkt då du tävlat färdigt.
- Sekretariatet kontaktas via telefon eller sms, se särskild information nedan.
- Vi uppmanar alla att följa myndigheternas rekommendationer avseende handhygien, tvätta händerna ofta och noga med tvål och vatten.
- Tänk på att hålla en hästlängds avstånd till andra.
- Vi har bara de nödvändigaste funktionärerna på plats, dessa har gul väst på sig.
- Om omvärldsläget förändras kan vi tvingas komma med nya besked angående tävlingens genomförande. Vi uppdaterar med aktuell information på Equipe Online. Det är viktigt att vi hjälps åt. Hoppas alla har förståelse för de åtgärder vi vidtar!

Länk till utförd riskbedömning med avseende på Covid-19 ---> Riskbedömning Covid-19


Tidsprogram och klasser

Lördag 27 juni
09:00….….klass 11, LC:1
därefter….klass 12 LB:1
därefter….klass 13 LA:1
därefter….klass 14 LA:P1

Utifrån rådande smittskyddsläge kommer pauser att läggas in under dagen, håll dig uppdaterad om de tider som gäller på Equipe.

Söndag 2 juni
09:00….….klass 21, LB:2
därefter….klass 22, Lätt LA:3
därefter….klass 23, MSVC:2
därefter….klass 24, MSVB:3

Utifrån rådande smittskyddsläge kommer pauser att läggas in dagen, håll dig uppdaterad om de tider som gäller på Equipe.

Sekretariatet, startlistor och hästförteckning
Sekretariatet är öppet från en timme före första start, till 30 min efter sista klass slut under respektive tävlingsdag. Utifrån gällande föreskrifter kring smittskydd så kommer sekretariatet inte att vara möjligt att besöka, förutom för de ekipage som ska uppvisa giltigt vaccinationsintyg (se särskild lista). Sekretariatet kontaktas i stället via telefon: 070-724 13 65 (Angelica Larsson) alt. 070-287 09 68 (Patrik Knutsson).

Ändringar:
- Ändringar som sker senast kl. 18.00 dagen innan respektive tävlingsdag: Strykning/efteranmälan ska ske via TDB medan andra ändringar såsom häst-/ryttar-/klassbyte sker till mail: patrik@stallpikeur.se eller SMS 070-685 37 54 (Patrik Bergström).
- Efter 18.00 dagen innan respektive tävlingsdag, dock senast 60 minuter innan respektive klass: Endast strykningar per telefon 070-724 13 65 (Angelica Larsson) alt. 070-287 09 68 (Patrik Knutsson).

Ekipage är automatiskt startanmält genom anmälan. Ekipage som ej avanmält senast 60 min före respektive klass börjar och ej kommer till start debiteras 150 kr/klass. Säkerställ att alla avgifter blivit reglerade innan hemfärd. Avgifter som ej erlagts via TDB ska betalas i sekretariat (Swish: 123 023 20 74). Ej uppgjorda avgifter faktureras, med tillkommande faktureringsavgift.

Preliminära startlistor och deltagarförteckning publiceras löpande på Equipe Online. Definitiva startlistor med fasta starttider uppdateras senast klockan 20.00 dagen innan respektive tävlingsdag. Resultat Online-publiceras löpande under pågående klass, dock ej via live-rapportering.

Vaccination
Hästens vaccination ska vara införd i TDB före tävlingens start för att ekipaget ska tillåtas att starta (TR I mom 170). Kontrollera detta enklast genom att gå via Förteckningar -> Hästar under tävlingen i TDB och se att det där står ”VACC T OM” i grön ruta till höger (mer information finns i TDB under Hjälp -> Hästar -> Vaccinationer...). Felaktigt lämnade uppgifter i TDB innebär avstängning samt en straffavgift på 1 500 kr.

Minst 5 % av de deltagande hästarna under tävlingen ska uttas för stickprov. Uttagna för stickprovskontroll, vilka publiceras på separat lista i EquipeOnline senast fredag 26 juni klockan 20.00, ska uppvisa pass med vaccinationshistorik i sekretariatet (genom glasruta) innan urlastning (gäller även hemmaekipage).

Parkering och urlastning
Urlastning av häst och utrustning sker endast inom området för uppstallning på transport, på stora utebanan. Häst ska lastas av och ledas med huvudlag, bett (TR I mom. 136) och nummerlapp som ska bäras synlig under hela tävlingen, (TR I mom. 134).

Uppstallning
Uppstallning erbjuds ej.

Anläggningsskiss
Anläggningsskiss finns på www.brk.nu/tavling/anlaggningskarta/ samt Equipe. Infart via Torpgärdsleden. Framridning sker utomhus på bana 20x60 m. Tävlingsbana är inomhus. Avskrittning sker på anvisad plats. OBS! Omfattande ombyggnation pågår på anläggningen vilket medför att ytorna och framkomligheten är begränsad.

Prisutdelning
Utifrån rådande smittskyddsläge kommer sedvanlig prisutdelning inte att genomföras. Placerade ekipage får hämta ut prisrosett/plakett/hederspris utanför ingången till sekretariatet.

Servering
Ingen servering kommer att finnas. Ta med egen dryck och matsäck vid behov.

Tävlingsfunktionärer
Kontaktperson: Anna Samuelsson, 070-657 33 79, anna.samuelsson@barncompaniet.se
Tävlingsledare: Catharina Knutsson, 070-653 86 65, knutssonc@yahoo.se .
Tävlingsledare: Jenny Engelmark, 070-25 17 901, jenny_krispinsson@hotmail.com .
Överdomare : Jenny Thorin
Överdomare : Annica Wiberg
Dressyrdomare: Jenny Thorin
Dressyrdomare: Annica Wiberg
Resultatansvarig: Patrik Bergström, patrik@stallpikeur.se.
Sekretariatsansvarig: Angelica Larsson, 070-724 13 65
Pressansvarig: Catharina Knutsson, 070-6538665, knutssonc@yahoo.se .

Vägbeskrivning
Tävlingen arrangeras på Bodens Ridklubb, Kopplingsvägen 17, 961 38, Boden. klicka här --> Hitta hit!!!

Har du under tävlingsdagen några frågor eller synpunkter är Du hjärtligt välkommen att kontakta sekretariatet via telefon eller någon av tävlingsledarna så ska vi göra allt för att hjälpa Dig.

Vi önskar alla ekipage lycka till och ser fram emot en trevlig tävlingshelg! Varmt välkomna till Bodens Ridklubb!

Nr Status Namn Likviddag Starter    
11 1*
Lätt C:1 (2015) 2020-06-19 21
A ponny 
B ponny 
C ponny 
D ponny 
12 2*
Lätt B:1 (2019) 2020-06-19 16
A ponny 
B ponny 
C ponny 
D ponny 
13 2*
Lätt A:1 (2017) 2020-06-19 6
A ponny 
B ponny 
C ponny 
D ponny 
14 2*
Lätt A:P1 (2004) 2020-06-19 5
A ponny 
B ponny 
C ponny 
C/D ponny 
Nr Status Namn Likviddag Starter    
21 1*
Lätt B:2 (2016) 2020-06-19 23
Ridhäst 
22 2*
Lätt A:3 (2025) 2020-06-19 14
Ridhäst 
23 2*
Medelsvår C:2 (2018) 2020-06-19 8
Ridhäst 
24 2*
Medelsvår B:3 (2019) 2020-06-19 0
Ridhäst 

Totalt 97 anmälningar i alla klasser

Nr   Namn Likviddag Anmälda Reserver    
987  
Sena ändringar (häst/ryttarbyte/lagdeltagare)
2020-06-19 2 0
A ponny 
B ponny 
C ponny 
D ponny 
Ridhäst 
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |
2 | Anmälda |
988  
Vaccinationskontroll
2020-06-19 19 0
A ponny 
B ponny 
C ponny 
D ponny 
Ridhäst 
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |
2 | Anmälda |
4 | Anmälda |
13 | Anmälda |