Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Meddelande från tävlingsarrangören

Meddelande från tävlingsarrangören
Älvsby Ryttarförening hälsar er varmt välkomna till våra lokal/regional tävlingar i dressyr för häst.
OBS! Första start på lördag blir kl. 10.00 och söndag är kl. 09.00.
Tidsprogram och klasser
lördag 7/9
10.00… klass 1, Lätt C:2
Paus 30 minuter
därefter….klass 2, Lätt: B:2
därefter….klass 3, Lätt: A:4

Söndag 8/9
09.00… klass 4, Lätt C:2
Paus 30 minuter
därefter….klass 5, Lätt: B:2
därefter….klass 6, Lätt: A:4
Sekretariat: Har öppet 60 min före respektive tävlingsdags första klass och hålls öppet till tävlingsdagens slut båda dagar. Sekretariatet hittar du på kortsidan av huvudbyggnaden vid tävlingsbanan. Eventuella ändringar ska meddelas till sekretariatet, Kristina Groth mobilnr. 070-550 1774, senast kl. 17 dagen innan tävling. Sena strykningar meddelas också till sekretariatet så fort som möjligt. Anmälda ekipage räknas som startanmälda.
Definitiva startlistor med fasta starttider kommer att läggas upp på equipe online senast kl.20.00 kvällen innan.
Vaccination: Hästens vaccination ska vara införd i TDB före tävlingens start för att ekipaget ska tillåtas tävla (TR l mom. 170). Vaccinationskontroll kommer att göras på en viss procent av de startande enl. TR. Lista för uttagna till vaccinationskontroll kommer att publiceras senast fredag 6/9 på equipe online. Berörda ekipage visar sina pass i sekretariatet innan start.
Nummerlapp: Skall bäras inom tävlingsområdet hela dagen enligt TR 1 mom 134. Böter om 100 kronor kan utfärdas om nummerlapp saknas.
Framridning: sker utomhus märkt ”framhoppning” i anläggningsskissen. Vårt ridhus är under renovering och kan därför inte användas för framridning. För flödesschema till tävlingsbanan se anläggningsskiss.
Prisutdelning: Ekipage placerade 1-3 är välkomna in på tävlingsbana efter klassens slut övriga hämtar sina priser i sekretariatet. Premier betalas ut via TDB.
Uppstallning: För de som bokat meetingbox sker uppstallningen i stora stallet, en spånbal ingår. Meddela uppstallningsansvarig om ni önskar komma under fredagen. Töm och sopa ur boxen innan avfärd. Om ni önskar fodring meddelar ni det till sekretariatet, pris: 20 kr/fodring.
Daguppstallning i transport: För er som är uppstallade i transport sker parkeringen/uppstallningen på ängen bortanför ridskolan, följ skyltningen.
Parkering: Endast ekipage som ska lasta av/på är välkomna upp på stallplan, övrig parkering sker på ängen nedanför ridskolan enligt anvisningar.
Servering: Det kommer att finnas möjlighet att köpa varm smörgås, fika, godis och hamburgare. Vid fint väder kommer servering att ske utomhus, vid sämre väder flyttar all försäljning utom hamburgarna in i cafeterian. Betalning sker med swish eller kontanter.
Övrigt: Nya rutiner för 2019 att det sker kontroller på alla tävlingar rörande hästen mun, nosgrimmor och hästens sidor.
Organisation:
Överdomare: Marie Nilsson Lundberg, marie.nilssonlu@gmail.com
Överdomare: Jenny Thorin
Dressyrdomare: Marie Nilsson Lundberg, marie.nilssonlu@gmail.com
Dressyrdomare: Jenny Thorin
Tävlingsledare: Emma Nordh 073-834 7232
Sekretariat: Kristina Groth 070-550 1774
Resultatansvarig: Kristina Groth 070-550 1774
Säkerhetsansvarig: Nicklas Groth 070-675 7614
Uppstallning: Caroline Öberg: 073-8453800
Kontaktperson: Emma Nordh: 073-8347232

Vi ser fram emot en trevlig tävlingshelg tillsammans med Er!

Nr Status Namn Likviddag Starter    
1 1*
Lätt C:2 (2025) 2019-08-30 11
Ridhäst 
2 2*
Lätt B:2 (2016) 2019-08-30 14
Ridhäst 
3 2*
Lätt A:4 (2019) 2019-08-30 3
Ridhäst 
Nr Status Namn Likviddag Starter    
4 1*
Lätt C:2 (2025) 2019-08-30 6
Ridhäst 
5 2*
Lätt B:2 (2016) 2019-08-30 10
Ridhäst 
6 2*
Lätt A:4 (2019) 2019-08-30 5
Ridhäst 

Totalt 52 anmälningar i alla klasser

Nr   Namn Likviddag Anmälda Reserver    
7  
Uppstallning box meeting lördag-söndag nya stallet
2019-09-03 6 av 20 0
Ridhäst 
6 | Anmälda |
8  
daguppstallning gamla stallet lördag
2019-09-03 0 av 7 0
Ridhäst 
0 | Anmälda |
9  
daguppstallning gamla stallet söndag
2019-09-03 0 av 7 0
Ridhäst 
0 | Anmälda |
987  
Sena ändringar (häst/ryttarbyte/lagdeltagare)
2019-08-30 2 0
A ponny 
B ponny 
C ponny 
D ponny 
Ridhäst 
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |
2 | Anmälda |
988  
Vaccinationskontroll
2019-08-30 2 0
A ponny 
B ponny 
C ponny 
D ponny 
Ridhäst 
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |
2 | Anmälda |