Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på.
Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF. Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling. Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där. Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!
Välkommen till Bodens Ridklubbs lokal/regional hopptävling för häst 17 september 2017
Tidsprogram och klasser Hoppning, söndag 17 september: 09.00........Klass 1*, 80 cm, A
därefter.....Klass 2*, 90 cm, A
därefter.....Klass 3, 100 cm, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
därefter.....Klass 4, 110 cm, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
därefter.....Klass 5, 115 cm, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
* Observera att Klass 1 och 2 kommer att vara samma bana, endast 15 minuters paus mellan dessa klasser.
Preliminärt 40 minuters paus mellan klasserna.
Vaccinationsintyg Hästens vaccination skall vara införd i TDB före tävlingens start för att ekipaget skall tillåtas att starta (TR I mom 170). Kontrollera detta enklast genom att gå via Förteckningar -> Hästar under tävlingen i TDB och se att det där står ”VACC T OM” i grön ruta till höger (mer information finns i TDB under Hjälp -> Hästar -> Vaccinationer...). Felaktigt lämnade uppgifter i TDB innebär avstängning samt en straffavgift på 1500 kr.
Vaccinationsintyg skall uppvisas i sekretariatet innan start av minst 5 % av de deltagande under tävlingen. Uttagna för stickprovskontroll publiceras på separat lista i TDB senast lördag 16 september. Efteranmälda ekipage som anmält efter 16 september kl 14.00 skall uppvisa sina vaccinationsintyg i sekretariatet innan start.
Uppstallning i transport Daguppstallning i transport sker på anvisad plats. Urlastning av häst och utrustning sker endast inom området för uppstallning på transport. Häst ska lastas av och ledas med huvudlag med bett samt nummerlapp som ska bäras synlig under hela tävlingen (TR III mom 306). Vatten finns att hämta i stallet.
Sekretariatet Öppet från 08.00 till 30 min efter tävlingens slut.
Strykning/efteranmälan sker via TDB fram till kl 18.00 lördag den 16 september. Häst-/ryttar-/klassbyte samt strykning/efteranmälan (efter kl 18.00 den 16 september) sker per mail bodensrk@gmail.com, per telefon 070-550 59 71 eller skriftligt i sekretariatet senast 45 minuter före avsedd klass startar. Vid efteranmälan av ryttare/häst som inte sedan tidigare är anmäld till tävlingen måste detta ske via TDB oavsett tidpunkt.
Ekipage är automatiskt startanmält genom anmälan. Ekipage som ej avanmält senast 45 min före respektive klass börjar och ej kommer till start debiteras 150 kr/klass. Säkerställ att alla avgifter blivit reglerade innan hemfärd. Avgifter som ej erlagts via TDB skall betalas i sekretariat (Swish: 123 023 20 74). Ej uppgjorda avgifter faktureras, med tillkommande faktureringsavgift.
Startlistor och hästförteckning Preliminära startlistor och deltagarförteckning publiceras löpande på Equipe Online (Klicka här för att komma till startlistor) Definitiva startlistor uppdateras efter respektive klass ändringstids utgång (30 minuter före klassens början). Resultat Online-publiceras löpande under pågående klass.
Framridning och framhoppning Framridning i ridhus 20x60 m. Framhoppning utomhus 20x60 m, max 5 ekipage. Uppsittning, framskrittning och avskrittning sker på anvisad plats.
Prisutdelning Prisutdelning sker efter respektive klass slut, samtliga placerade till häst. Avd. B samt klass 1 och 2 hämtar sina rosetter i sekretariatet.
Servering Under tävlingarna kommer det finnas servering med fika och enklare lunch till försäljning. Det går bra att betala med Swish på nummer 123 023 20 74.