Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på.
Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF. Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling. Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där. Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!
Välkommen till Bodens Ridklubbs lokal/regional tävling i hoppning för häst 12 juni 2016.
(Ändringslogg)
2016-06-10 - telefonnummer för SMS-ändringar ändrat till 070-5505971
Tidsprogram och klasser Söndag 12 juni 09.00.........Klass 1, 90 cm, A, (17 startande)
därefter......Klass 2, 100 cm, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0) (16 startande)
därefter......Klass 3, 110 cm, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0) (14 startande - premier 500, 300, 150)
därefter…...Klass 4, 120 cm, A:0 (9 startande - premier 500, 300, 150)
Vid färre startande än 10 halveras premierna.
Urlastning Vid ankomst ska giltigt vaccinationsintyg uppvisas innan urlastning av häst (gäller även hemmaekipage), (TR I mom. 170). Daguppstallning på transport sker på anvisad plats. Urlastning av häst och utrustning sker endast inom området för uppstallning på transport. Häst ska lastas av och ledas med huvudlag med bett samt nummerlapp som ska bäras synlig under hela tävlingen, (TR I mom 134 samt TR III mom. 306 2.1).
Uppstallning i transport samt parkering av transport Parkering av transporter och uppstallning i transport sker på anvisad plats i anslutning till anläggningen. Vatten finns att hämta i stallet.
Sekretariatet Öppet från 08.00 till 30 min efter tävlingens slut.
Ändringar enligt följande:
Strykning och efteranmälan skall ske i TDB fram till 2016-06-11 kl 18.00.
Häst-/Ryttar-/Klassbyte samt strykningar och efteranmälan senare än kl 18.00 den 2016-06-11 sker per SMS till 070-5505971 eller skriftligt i sekretariatet senast 45 minuter före respektive klass börjar. Vid efteranmälan av ryttare/häst som tidigare inte varit anmäld i tävlingen måste efteranmälan ske i TDB (lista 987) oavsett tidpunkt. Ryttare som ej avanmält, senast 30 minuter innan, till klass och ej kommer till start debiteras 150 kr/klass (TR III, Mom 301 5.2).
Anmälan lag senast torsdag 2016-06-09 klockan 12.00 till patrik@stallpikeur.se
Ekipage är automatiskt startanmält genom anmälan.
Innan hemfärd från tävlingen – säkerställ att alla avgifter blivit reglerade. Avgifter som ej erlagts via TDB skall betalas i sekretariat. Ej uppgjorda avgifter faktureras, med tillkommande faktureringsavgift.
Veterinärbesiktning Söndag 12.00-13.00
Kostnad 150 kr/häst. Betalas i sekretariatet (kontant eller swish).
Startlistor och hästförteckning Publiceras löpande på Equipe Online (Klicka här för att komma till startlistor). Definitiva startlistor uppdateras efter respektive klass ändringstids utgång (30 minuter före klassens början). Resultat Online-publiceras löpande under pågående klass.
Framridning och framhoppning Framridning i ridhus 20x60 m. Framhoppning utomhushus 20x60 m, max 5 ekipage. Avskrittning sker utomhus på anvisad plats.
Prisutdelning Prisutdelning sker efter respektive kategori/klass slut. De tre främst placerade till häst. Övriga placerade hämtar sitt pris i sekretariatet.
Servering Under tävlingarna kommer det finnas servering med fika och lunch till försäljning.