Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Meddelande från tävlingsarrangören

Meddelande till ryttare
Samtliga deltagare hälsas välkomna till dressyrtävlingarna den 2 juni 2013!
Start: kl. 09.00.
Domare: Mona Nyman.
Sekretariatet öppnar kl 08.00 tävlingsdagen. Telefon till sekretariatet 0370-122 25. Detta
nummer gäller endast tävlingsdagen, lämna inte meddelanden på denna telefonsvarare.
Vaccinationsintyg uppvisas i sekretariatet före urlastning. Egen nummerlapp medtages.
Startavgifter dras via TDB. Avgifter för efteranmälan och uppstallning erläggs på
tävlingsplatsen.
Om någon klass får färre än tre startande omvandlas klassen till Clear Round, med rosett,
plakett vid uppnådda 62 procent. Dock inga championatspoäng vid Clear Round.
Sekretariatet är beläget en trappa upp, till höger innanför stora dörröppningen till stora
ridhuset.
Startanmälan är gjord i och med anmälan på TDB.
Fasta starttider tillämpas.
Efteranmälan mottages i mån av plats. Ekipage som ej kommer till start och ej är avanmält
debiteras s k straffavgift på 150 kronor per start.
Kategorierna delas in enligt TR efter det aktuella antalet när klassen startar. Indelningen kan
därför se annorlunda ut än i startlistan. De fasta starttiderna förändras däremot inte.
Förfrågningar före tävlingen görs till Ylva Larsson på 070-308 10 24, om startlistor till Angela
Remne på 070-598 64 01.
Preliminär startlista på www.equipe.se, karta över anläggningen (i högermarginalen på
startsidan) och vägen hit (under fliken Föreningen) finns på www.vbr.nu.
Definitiv startlista läggs in dagen före tävlingen.
Parkering sker på parkeringen bakom lilla ridhuset eller vid gräsbanan (se kartan och
skyltning, kör förbi anläggningen och in vid gäststallen resp till gräsbanan).
Framridning sker i lilla ridhuset eller i gruspaddocken mellan ridhusen, om vädret tillåter.
Inridning till tävlingsbanan i bortre änden av stora ridhuset, nås genom paddocken. Öppen
sluss tillämpas.
Prisutdelning sker för samtliga kategorier samtidigt, efter varje klass. Vid prisutdelningen vill
vi se de tre främsta pristagarna per kategori till häst, ev övriga till fots.
Daguppstallning finns, vi ser helst att box bokas i förväg. Kostnad 300 kronor/box, 100
kronor återfås vid rengjord box.
Enklare servering finns på tävlingsplatsen.
Vänligen beakta TR moment 111 punkt 7 och moment 195.
Hjärtligt välkomna!
Dressyrsektionen
Värnamobygdens Ryttarförening

Nr Status Namn Likviddag Starter    
4 1*
Lätt C:1 2008 (2008) 2013-05-17 7
A ponny 
B ponny 
C ponny 
D ponny 
3 1*
Lätt B:1 2006 (2006) 2013-05-17 11
A ponny 
B ponny 
C ponny 
D ponny 
2 2*
Lätt A:1 2007 (2007) 2013-05-17 9
A ponny 
B ponny 
C ponny 
CD ponny 
1 2*
Lätt A:P1 (2004) 2013-05-17 5
A ponny 
B ponny 
C ponny 
D ponny 

Totalt 38 anmälningar i alla klasser