Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Meddelande från tävlingsarrangören

Vi tackar för er anmälan och hälsar er hjärtligt välkomna!
52 ekipage är anmälda som gör under dagen ca 110 starter.

Parkering och nummerbricka
Parkering och urlastning sker på anvisad plats. De som samåker med två hästar i transport kommer att prioriteras att stå uppstallade i transport på parkeringen närmast anläggningen. Ensamma ekipage kommer bli hänvisade till närliggande parkering. Hästen ska ha synlig/gällande nummerbricka under hela tävlingen samt ledas i träns på hela tävlingsplatsen. Vaccinationsintyg visas upp för parkeringsansvariga innan urlastning på parkeringen.

Uppstallning
Stallet är sanerat enligt Jordbruksverkets regler. Medtag egen krubba och vattenhink. Boxen ska vara tömd och sopad innan avfärd. Hör gärna med uppstallningsansvarig var rent spån ska läggas.

Vill ni slippa mocka ut boxen? Då ställer gärna vår ungdomssektion upp och gör detta till en kostnad på 50 kronor.

Vid frågor kontakta uppstallningsansvarig: Anna-Maria Lundström 070-263 61 22.
Ej tömd/avstädad box (eller aviserat att ungdomssektionen ska mocka/tömma boxen) debiteras med 300 kronor.
Uppstallningslistor kommer finnas tillgängliga på www.brk.nu

Startlistor
Kommer att finnas tillgängliga på www.brk.nu

Framridning/-hoppning
Framridning sker i ridhus.
Framhoppning på utomhusbana 20x60 m, max 5 ekipage.
Här vill vi göra ett tillägg!! Eftersom framridning delas av både unghäst och häst vill vi att ni är extra vaksamma och visar hänsyn till varandra.


Prisutdelning
Klass 1 och 2 - samtliga hämtar rosetter och hederspris i sekretariatet
Klass 3 och 4 - de första tre placerade till prisutdelning, övriga hämtar pris i sekretariatet.

Sekretariat
Öppnar kl 08:00 på tävlingsdagen och kommer hållas öppet 30 minuter efter tävlingens slut.
Efteranmälan/avanmälan görs i sekretariatet senast 45 minuter före klassens början.
Ej avanmält ekipage debiteras med 150 kr/anmäld klass om inte giltigt intyg kan visas upp.
Anmäl i sekretariatet att ni anlänt till tävlingsplatsen.

Severing
Cafeterian kommer hållas öppen från kl 08:30 till tävlingens slut.
Där kommer det finnas smörgåsar/varmkorv/fika/kaffe/läsk och annat gott.
Hamburgare kommer att serveras ute vid grillen med start kl 10:00-17:00

Ledning
Överdomare: Eva Sköld
Domare: Kicki Applelqvist samt Hans Thunehed
Banbyggare: Stina Öhman

Kontakt
Tävlingsledare: Elina Lundström 070-5141558 elojna_@hotmail.com
Tävlingsledare: Malin Andersson 070-2291851 malbirtheand01@hotmail.com
Uppstallning: Anna-Maria Lundström 070-2636122
Sjukvårdsansvarig: Siv Sundberg 0706670429
Säkerhetsansvarig: Patrik Isaksson 070-2773982
Sekretariat: Jeanette Persson, Hedda Degerman och Malin Degerman 070-5829174
Resultatansvarig: Patrik Bergström patrik@stallpikeur.se.


Preliminärt tidsprogram
Onsdag 6/6 10:00
Klass 1 80 cm Clear Round
Klass 2 90 cm Clear Round
Klass 3 100 cm Två faser A:0+A:0
Klass 3 B 100 cm A
Klass 4 110 cm A:1a
Klass 4 B 110 cm A

Vi vill tillägga följande gällande Klass 1 och 2
I händelse av fel eller uteslutning i första försöket får ekipaget rida ytterligare en gång mot erläggande av ny anm.avg om 80 kronor som betalas i sekretariatet efter klassen.
Rosett till felfria ekipage i första försöket. Avd B rider tillsammans med avd A.

Vi vill passa på att tacka alla våra sponsorer till denna dag. Stort tack till:
- Bosses Bil i Luleå som sponsrar med banbyggaren denna dag!
- Charlies Häst & Hund samt CLIQ sponsrar klass 3 & 4 med segertäcken, schabrak, grimmor och lite annat smått och gott.
- Hemma hos Molly, Guys&Dolls, Interflora, Torgfrisören, Byaboden samt Tophorse som sponsrar klass 1 & 2

Cafeterian är sponsrad av:
Godisarenan, Ica Sävast, Coop, Coop Konsum, Colorama, Frasses Boden samt Norrigården

Uppstallning sponsras av:
BodenSågen

Vi hälsar er varmt välkomna och önskar er lycka till!!
Bodens Ridklubb

Nr Status Namn Likviddag Starter    
1 1*
80, A:Clear Round 2012-05-30 24
Ridhäst 
2 1*
90, A:Clear Round 2012-05-30 30
Ridhäst 
3 1*
100, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0) 2012-05-30 30
Ridhäst 
3B 1*
100, A 2012-05-30 2
Ridhäst 
Ridhäst 
4 1*
110, A:1a 2012-05-30 20
Ridhäst 
4B 1*
110, A 2012-05-30 1
Ridhäst 
Ridhäst 

Totalt 105 anmälningar i alla klasser

Nr   Namn Likviddag Anmälda Reserver    
901  
Uppstallning Box, tis-ons
2012-05-28 3 av 3 1
A ponny 
B ponny 
C ponny 
D ponny 
Ridhäst 
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |
3 | Anmälda |
902  
Uppstallning Spilta m. dörr, tis-ons
2012-05-28 6 av 6 0
A ponny 
B ponny 
C ponny 
D ponny 
Ridhäst 
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |
6 | Anmälda |
903  
Uppstallning Box, dag
2012-05-28 8 av 8 2
A ponny 
B ponny 
C ponny 
D ponny 
Ridhäst 
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |
8 | Anmälda |
904  
Uppstallning Spilta m. dörr, dag
2012-05-28 5 av 7 0
A ponny 
B ponny 
C ponny 
D ponny 
Ridhäst 
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |
6 | Anmälda |
905  
Elplats
2012-05-28 0 0
A ponny 
B ponny 
C ponny 
D ponny 
Ridhäst 
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |
0 | Anmälda |