Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/10072 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2011-04-03 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2011-05-03 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2011-05-12 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2011-05-06 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2011-05-06 kl 18:00
  3. Veterinäravgiften anges i ryttarmeddelandet och betalas på plats.

    Veterinär närvarande enligt minimikraven från Jordbruksverket www.sjv.se

  4. Ambulansavgift anges i ryttarmeddelandet och betalas på plats.
  5. Anläggningsskiss
    • Dressyrbana: Utomhus, grus
    • Framridning: Ridhus, sand
    • Hoppbana: Utomhus, grus
    • Framhoppning: Utomhus, grus
    • Terräng framhoppning: Utomhus, gräs
  6. Ryttarmeddelande

    publiceras på vår hemsida www.hkrk.nu tisdag 10/5.

  7. Servering på tävlingsplatsen

    finns med bl.a dagens rätt.

  8. Uppstallning och el

    finns ej.

  9. Inkvartering finns

    : tips om boende via www.hkrk.nu eller Falkenbergs Turistbyrå tel. 0346-88 61 00 eller www.falkenbergturist.se

  10. Premieutbetalning

    via TDB.

  11. DM för Senior/Unga Ryttare ingår i CNC* och DM för Junior ingår i 100 klass.
    Distriktet bidrar med segertäcke, DM-medalj, rosett, plakett samt premier.

    Avanmälan via TDB senast torsdag 12/5 kl. 18.00 därefter via mail till marita@usabil.nu Vid avanmälan efter 6/5 kl. 18.00 återbetalas anmälningsavgiften endast om läkar- och/eller veterinärintyg är oss tillhanda senast 27/5. Dock uttages en adm. avg. på 100 kr. Intygen skickas till Marita Carlsson, Stenastorp 203, 311 94 Falkenberg. För intyg som skickas till annan adress än ovan ansvaras inte. Underlåtenhet att korrekt avanmäla bestraffas enligt TR med straffavgift om 3x anmälningsavgift.

    Vid färre än 15 startande/klass halveras premierna, dock lägst anmälningsavgiften tillbaka.

    KM för HKRK ingår i 100 klass. Vid färre än tre deltagare kan KM komma att flyttas till annan klass.

    Förfrågningar: Ann-Charlotte Bjerling 0346-774010, fambjerling@yahoo.se
    Ang. startlistor, strykningar m.m. Marita Carlsson, marita@usabil.nu

    Eventuella önskemål meddelas via TDB.

  12. Funktionärer
    • Tävlingsledare: Anetta Stolth, Marita Carlsson, Ann-Charlotte Bjerling
    • Teknisk delegat: Lars Christensson
    • Överdomare: Lars Christensson
    • Banbyggare terräng: Martin Möllgård
    • Banbyggare hoppning: Frida Johansson
    • Hoppdomare: Anna Fallkvist
    • Dressyrdomare: Britt Hammar, Anna Jägryd, Catrin Henriksson
    • Inverkansdomare: Sören Cederqvist
    • Veterinär: Kajsa Lindekrantz
    • Resultatansvarig: Marita Carlsson marita@usabil.nu
    • Kontaktperson: Ann-Charlotte Bjerling 0346-774010 fambjerling@yahoo.se

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 15 Maj 2011

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
H 1 CNC**
CNC**
Rosett, Plakett
(2500, 1800, 1500, 600 till placerade)
FEI CCI/CIC** (A) 2009 3* 600 kr 150 kr 2011-05-06
H 2 CNC*
DM för senior och unga ryttare ingår
Rosett, Plakett
(1500, 800, 600, 500 till placerade)
FEI CCI/CIC* (A) 2009 2* 500 kr 150 kr 2011-05-06
H 3 H100
DM för junior ingår
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
Sv. Fälttävlan Lätt klass 2010 2* 400 kr 150 kr 2011-05-06
Antalet starter för dagen är begränsat till 130

Propositionen är godkänd