Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/8623 betalas genom TDB

    Ordinarie anmälan utgår den 2011-02-22 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2011-02-22 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2011-02-25 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2011-02-25 kl 18:00
    Anmälan för listor ska betalas senast: 2011-02-25 kl 18:00
  3. Veterinäravgiften anges i ryttarmeddelandet och betalas på plats.

    Veterinär närvarande hela dagen

  4. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, Normalt ridhusunderlag, 22x60 m
    • Framhoppning: Ridhus, Normalt ridhusunderlag, 20x40 m
  5. Ryttarmeddelande

    Publiceras veckan innan tävling på klubbens hemsida: www.alirk.se

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Cafeteria som serverar dagens rätt, enklare rätter och fika med varma och kalla drycker

  7. Uppstallning och el

    Ytterst begränsad Daguppstallning

  8. Premieutbetalning

    Ev återbetalning sker via TDB

  9. Efteranmälan sker via TDB fram till 3/3 18.00

    Vid fakturering uttas administreringsavgift om 50kr

    Förfrågan på mail till tavlingssektionen@alirk.se fram till 3/3 18.00,
    därefter Yvonne 070-5609907 eller Gunilla 0730-433601.
    OBS ÄNDRAD bedömning klass 2 26/2 pga många anmälningar!

  10. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 6 Mars 2011

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09:00 H 1 A 110, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
110 cm
Rosett, Plakett
(500, 300, 150, 120 till placerade)
2* 120 kr 60 kr 2011-02-25
H 1 B 110, A
110 cm
Rosett
2* 90 kr 60 kr 2011-02-25
H 2 A 110, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
110 cm
Rosett, Plakett
(600, 400, 200, 120 till placerade)
2* 120 kr 60 kr 2011-02-25
H 2 B 110, A
110 cm
Rosett
2* 90 kr 60 kr 2011-02-25
H 3 A 120, A:0
120 cm
Rosett, Plakett
(700, 500, 300, 130 till placerade)
2* 130 kr 60 kr 2011-02-25
H 3 B 120, A
120 cm
Rosett
2* 90 kr 60 kr 2011-02-25
H 4 A 130, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
130 cm
Rosett, Plakett
(1000, 600, 400, 140 till placerade)
2* 140 kr 90 kr 2011-02-25
H 4 B 130, A
130 cm
Rosett
2* 90 kr 60 kr 2011-02-25

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
5 Daguppstallning 14 st 150 kr 0 kr 2011-02-25

Propositionen är godkänd