Inloggning krävs för att fortsätta.

Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/24590 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2014-07-12 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2014-08-12 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2014-08-26 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2014-08-15 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2014-08-15 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Tävlingsplatsen är Jällaskolan Anläggningsskiss
    • Framridning: Utomhus, Sand, 40x80 m
    • Tävlingsbana: Ridhus, Fibersand, 24x80 m
  5. Ryttarmeddelande

    http://www3.idrottonline.se/LaggaFaltrittklubb-Ridsport/Tavlingochtraning/Lokalatavlingar/Ryttarmeddelanden/

  6. Servering på tävlingsplatsen

    finns

  7. Uppstallning och el

    kan ej erbjudas

  8. Inkvartering finns

    ej

  9. Giltigt läkar- eller veterinärintyg ska vara klubben tillhanda senast 7 dagar efter tävlingsdagen för att få tillbaka anmälningsavgifter, dock tillkommer en administationsavgift på 100 kr. Efteranmälningar under tävlingsdagen tas endast emot i mån av plats samt mot dubbel avgift som betalas kontant till sekretariatet på tävlingsplatsen.

    Lagryttare anmäler till klass 2.1 och de som inte ingår i lag till klass 2.2. Om klass 2.1 inte fylls kommer fler än fyra ryttare i klass 2.2. att få delta. Båda klasserna tillsammans kan vara 40 starter.

    OBS! Laget ska anmäla, med preliminär laguppställning innan ordinarie anmälningstids utgång, annars medför det en efteranmälningsavgift på 200:- samt att laget ska starta först. Skicka anmälan till: s_akerblom@hotmail.com

  10. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 31 Augusti 2014

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
Prel 08.00 H 1 Lätt B:2 2003 (2003)
Framridningsklass
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
Framridningsklassen är öppen för alla. Inga reserverade platser för lagryttare
1* 40 220 kr 0 kr 2014-08-15
H 2.1 Lätt B:3 (2007) Lag
Lagklass
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
Lagklassen är endast öppen för ryttare som rider i lag. Slås ihop med klass 2.2.
1* 32 250 kr 0 kr 2014-08-15
H 2.2 Lätt B:3 (2007)
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
Öppen för ryttare som inte ska delta i ett lag. Slås på tävlingsdagen ihop med klass 2.1. Om klass 2.1 inte blir full kommer fler än 8 ryttare att kunna beredas plats så att klasserna tillsammans blir 40 starter.
1* 8 250 kr 0 kr 2014-08-15
Antalet starter för dagen är begränsat till 80

Propositionen är godkänd