Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/24403 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2014-03-15 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2014-04-15 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2014-04-26 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2014-04-18 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2014-04-18 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Tävlingsplatsen är Orsa Ridklubb Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Utomhus, grus, 20x40 m
    • Framridning: Utomhus, grus, 20x60 m
    • Framridning: Ridhus, sand, 20x60 m
  5. Ryttarmeddelande

    Finns from lördag den 25 april på www.orsaridklubb.se

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Finns på tävlingsplatsen. Dagens rätt, fika mm.

  7. Uppstallning och el

    Daguppstallning/dygnsuppstallning finns i begränsad omfattning till en kostnad av 200/250 kronor. Bokas via Eva Olsson 070-6162482.

  8. Inkvartering finns

    Logi kan ordnas i begränsad omfattning till en kostnad av 150 kronor/natt/person. Bokas via Eva Olsson 070-6162482.

  9. Individuell start för lagdeltagare är obligatoriskt och de anmäler i klass 2. Klass 3 öppen för övriga. Klass 2 och 3 kan komma att slås samman i resultatlistan.

  10. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Torsdag den 1 Maj 2014

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09.00 H 1 Lätt B:0 2006 (Utgår 2015) (2006)
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 20 180 kr 100 kr 2014-04-18
därefter H 2 Lätt B:1 2006 (2006) Lag
Öppen för lagdeltagare i division III
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 27 180 kr 100 kr 2014-04-18
H 3 Lätt B:1 2006 (2006)
Öppen för alla
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 13 180 kr 100 kr 2014-04-18
därefter H 4 Lätt A:1 2007 (2007)
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 20 180 kr 100 kr 2014-04-18

Propositionen är godkänd