Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/23121 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2013-09-01 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2013-10-01 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2013-10-18 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2013-10-04 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2013-10-04 kl 18:00
    Anmälan för listor ska betalas senast: 2013-10-15 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Tävlingsplatsen är Viarps kör och ridklubb Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, grus/flis, 20x40 m
    • Tävlingsbana: Ridhus, grus/flis, 20x60 m
    • Framridning: Utomhus, grus, 50x65 m
    • Framridning: Ridhus, grus/flis, 20x40 m
  5. Ryttarmeddelande

    equipe

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Finns med varm och kall mat

  7. Avanmälningar efter 2013-10-04 skall göras via mail till Cecilia.norstedt@gmail.com, alt SMS 070-3791482. Ryttarmeddelande, startlistor och resultat finns online via Equipe.
    Preliminär laguppställning ska skickas in via mail senast 2013-10-11 till Cecilia.norstedt@gmail.com.
    Individuell start är obligatorisk för alla lagdeltagare och skall anmälas via TDB.
    Rosett vid 58% individuellt. Rosett, plakett och täcke till segrande lag samt rosett och plakett till placerade från distriktet, sponsrat av SVELAND Djurförsäkringar.

  8. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 20 Oktober 2013

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09.00 P 3 Lätt C:2 2008 (2008)
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Hederspris
1* 40 130 kr 0 kr 2013-10-04
09.00 P 2 Lätt B:1 2006 (2006)
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Hederspris
Förklass
1* 40 130 kr 0 kr 2013-10-04
P 1 Lätt B:1 2006 (2006)
Clear round final
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett
Individuell start obligatorisk för alla lagdeltagare. Rosett vid 58%.
1* 160 kr 0 kr 2013-10-04
P 11 Stängd Lätt B:1 2006 (2006)
Lagklass final div 2 ponnydressyr
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Plakett, Hederspris
OBS! ENDAST LAGKLASS. Alla lagdeltagare anmäler individuellt i klass 1.
1* 0 kr 0 kr 2013-10-04

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
4 Visning av häst vid hand obligatorisk för alla lagryttare. 60 kr 0 kr 2013-10-15 K.rabatt

Propositionen är godkänd