Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Medarrangeras av Österlens Ryttarförening

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/22938 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2013-08-24 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2013-09-24 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2013-10-01 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2013-09-27 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2013-09-27 kl 18:00
  3. Tävlingsplatsen är Ystad Ridklubb Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, silikatsand, 24x83 m
    • Framhoppning: Utomhus, Grus, 40x60 m
  4. Ryttarmeddelande

    läggs ut på equipe i samband med startlistor

  5. Servering på tävlingsplatsen

    Farmors cafe är öppet

  6. Uppstallning och el

    nej

  7. Inkvartering finns

    nej

  8. Vaccinationsintyg ska visas i sekretariatet innan urlastning.

    För återbetalning av anmälningsavg ska veterinär/-läkarintyg ska vara oss tillhanda senast 2013-10-07. En administrativ avgift avgår med 50 kr vid återbetalning/fakturering

    Maila gärna laget i förtid till yrtavling@telia.com så underlättar det för sekretariatet.

    OBS! Lagavgiften innefattar endast 4 ekipage. Ekipage nr 5-8 i lagklassen har en startavgift på 120 kr/ekipage. Avgiften betalas på plats och lagledaren är ansvarig för att betalning sker.

    Kontaktperson på tävlingsdagen är Helena Elgemark 0736198033.

  9. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 6 Oktober 2013

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
9.00 P 1 A Lätt C, A
Förklass
Rosett
1* 100 kr 0 kr 2013-09-27
därefter P 2 Stängd A Lätt C, A Lag
Lagklass Allsv div 2
Rosett, Plakett, Hederspris
Grundomg bed A, Omh bed A
1* 0 kr 0 kr 2013-09-27
Antalet starter för dagen är begränsat till 250

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
11 För ekipage som inte deltar i förklassen 0 kr 0 kr 2013-09-27

Propositionen är godkänd