Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/22928 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2013-09-01 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2013-10-01 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2013-10-15 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2013-10-04 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2013-10-04 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Tävlingsplatsen är Säva Ridcenter Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, Sand, 20x60 m
    • Framridning: Utomhus, Sand
  5. Ryttarmeddelande

    Publiceras i tdb

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Cafeteria med enklare förtäring finns.

  7. Tävlingen avser final i zon norr/östra. Laganmälan med preliminär laguppställning SKA skickas till arrangören innan ordinarie anmälningstids utgång. Om detta inte sker räknas laget som efteranmält och ska starta först samt betala efteranmälningsavgift på 200:-/lag. Om fler än fyra lagryttare anmäler sig till lagklassen från samma förening garanteras inte de överstigande ryttarna plats i den individuella klassen.

  8. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 20 Oktober 2013

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
08:00 H 1 Lätt B:3 (2007)
Rosett, Hederspris
1* 40 220 kr 100 kr 2013-10-04
H 2.1 Lätt B:3 (2007) Lag
Agria Länsförsäkringar Cup
Rosett, Hederspris
Endast för de som ingår i ett lag. De individuella starterna slås ihop med klass 2.1.
1* 28 220 kr 100 kr 2013-10-04
H 2.2 Lätt B:3 (2007)
Individuell
Rosett, Hederspris
Klassen slås ihop med de individuella starterna i klass 2.2
1* 12 220 kr 100 kr 2013-10-04
Antalet starter för dagen är begränsat till 80

Propositionen är godkänd