Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/22235 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2013-07-27 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2013-08-27 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2013-09-10 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2013-08-30 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2013-08-30 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Tävlingsplatsen är Kongahälla RS Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, Spån/sand, 20x40 m
    • Framridning: Utomhus, Sand, 30x60 m
  5. Ryttarmeddelande

    http://www3.idrottonline.se/KongahallaRS-Ridsport/Tavling/Tavlingar2013/

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Café med dagens rätt

  7. Uppstallning och el

    Ej möjlig

  8. Inkvartering finns

    Ej möjlig

  9. Vid frågor hänvisas till mail ts.krs@hotmail.com, ev. frågor till tävlingsledares telefon får endast ställas kvällstid.

    Kommer transport i form av lastbil måste detta anmälas, skicka mail till ts.krs@hotmail.com och invänta bekräftelse. Detta är nödvändigt pga platsbrist. Anmäl om du vill ha möjlighet till frontutlast (bara för att vi ska kunna arrangera på parkeringen på bästa sätt)

    Startanmälan av lag görs via mail, ts.krs@hotmail.com. Senast den 5 sept 2013 . Lagledaren anmäler laget och vilka som rider i laget samt 1 reserv via mail till ts.krs@hotmail.com senast 5 sept. Lagdeltagare kan ändras på plats på tävlingsdagen dock senast fem minuter efter förklassen är färdig.

    HJÄRTLIGT VÄLKOMNA!

  10. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 15 September 2013

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
08:00 P 1 Lätt B:1 2006 (2006)
Förklass
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 40 160 kr 100 kr 2013-08-30
P 2 Lätt B:1 2006 (2006)
Div II individuell start
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 40 160 kr 100 kr 2013-08-30
P 3 Stängd Lätt B:1 2006 (2006) Lag
Lagklass
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Plakett, Hederspris
Anmälan sker endast till klass 1 och 2
1* 0 kr 0 kr 2013-08-30
Antalet starter för dagen är begränsat till 80

Propositionen är godkänd