Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/21352 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2013-07-06 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2013-08-06 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2013-08-19 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2013-08-09 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2013-08-09 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Tävlingsplatsen är Tuthammarens Ridcenter Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, Terratex, 20x60 m
    • Framridning: Utomhus, Sand, 20x60 m
  5. Ryttarmeddelande

    Ryttarmeddelande publiceras på hemsidan www.uppsaladressyrsallskap.se samt på http://online.equipe.com/

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Välsorterad servering på tävlingsplatsen med dagens lunch, godis, fika mm.
    Vi tar tyvärr inte betalkort på anläggningen.

  7. Uppstallning och el

    Uppstallning finns i begränsat antal i närliggande stall. Kontakta Åsa Andersson, 0702-122266 el. asa@tuthammarensridcenter.se

  8. Inkvartering finns

    5 st rum finns på anläggningen, med plats för mellan 2-4 personer per rum. Kontakta Åsa Andersson 0702-122266, el. asa@tuthammarensridcenter.se

  9. Premieutbetalning

    via TDB

  10. Läs mer om vårt meeting på vår hemsida som uppdateras kontinuerligt med information www.uppsaladressyrsallskap.se.

    UDS kommer att om någon av klasserna inte fylls med det antal starter som kan tas emot, att ändra antalet starter i övriga klasser så att vi kommer upp i maximalt 80 starter per dag, max 40 per klass.

    Vi kommer att ha tre stycken meetingrundor; lilla, mellan- och stora rundan. Ekipage kan endast delta i en runda, vid flera starter räknas rundan för de högsta klasserna.

    Lilla rundan sponsras av Ängeby Ryttargård och går i klasserna MSV C:1 och MSV C:2. Priser till de tre bästa ekipagen (1500, 800, 600 plus rosett och plakett). Önskar du rida lilla rundan anmäl i klass 1 och 4.

    Mellanrundan sponsras av SkoAugust och Jörgen Lindströms måleri och går i klasserna MSV B:4 och MSV B:5. Priser till de tre bästa ekipagen (2000, 1200, 800 plus rosett och plakett). Önskar du rida mellanrundan anmäl i klass 2 och 5.

    Stora rundan sponsras av Ängeby Ryttargård och går i klasserna MSV A:1 och St Georg. Priser till de tre bästa ekipagen (3000, 2000, 1000 plus rosett och plakett). Önskar du rida Stora rundan anmäl i klass 3 och 6.

    Vår årliga ryttarfest "kräftfesten" kommer att anordnas under lördagskvällen. Mer information kommer på hemsida och i ryttarmeddelande.

    Vid eventuell återbetalning av anmälningsavgiften, enligt TR mom. 131 punkt 2, krävs veterinärintyg/läkarintyg senast 2 veckor efter avslutad tävling. Administrativ avgift på 50 kr tillkommer. Skickas till Uppsala Dressyrsällskap, c/o Ankie Hilmerby,Fjärdhundragatan 58, 753 37 Uppsala, eller mailas till tavling@uppsaladressyrsallskap.se

    Tävlingarna kommer att ha fasta starttider under hela meetinget. Vi tar tyvärr inte betalkort på anläggningen.

  11. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Lördag den 24 Augusti 2013

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
prel.09.00 H 1 Medelsvår C:1 2011 (2011)
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
2* 33 300 kr 150 kr 2013-08-09
d.e. H 2 Medelsvår B:4 rev. 2015 (2015)
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
2* 20 300 kr 150 kr 2013-08-09
d.e. H 3 Medelsvår A:1 2003 (2003)
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
2* 30 350 kr 150 kr 2013-08-09
Antalet starter för dagen är begränsat till 80

Söndag den 25 Augusti 2013

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
prel.09.00 H 4 Medelsvår C:2 2010 (2010)
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
2* 30 300 kr 150 kr 2013-08-09
d.e. H 5 Medelsvår B:5 2005 (2005)
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
2* 20 300 kr 150 kr 2013-08-09
d.e. H 6 FEI:s Prix S:t Georges (2023)
BucklaVäcks Prix S:t Georges
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
2* 30 350 kr 150 kr 2013-08-09
Antalet starter för dagen är begränsat till 80

Sponsorer

Propositionen är godkänd