Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/9732 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2011-04-30 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2011-05-31 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2011-06-07 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2011-06-03 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2011-06-03 kl 18:00
    Anmälan för listor ska betalas senast: 2011-06-03 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Utomhus, Paddex, 20x60 m
    • Framridning: Utomhus, Paddex, 55x55 m
    • Framridning: Ridhus, sand/spån, 22x40 m
  5. Ryttarmeddelande

    Publiceras på www.vingakersrf.se

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Cafeterian är öppen och lättare lunch finns under tävlingsdagen

  7. Uppstallning och el

    Ett fåtal boxar och spiltor kan hyras ut för daguppstallning

  8. Premieutbetalning

    Eventuella premier betalas ut via TDB

  9. Ekipage som inte betalat in anmälningsavgiften via tävlingsdatabasen innan tävlingarna visas som överstrukna i startlistorna tills anmälningsavgifterna betalats.

    För återbetalning av inbetald anmälningsavgift skall veterinärintyg eller läkarintyg uppvisas senast sju dagar efter tävlingsdatum.

    Har du frågor får du säkrast svar 12-16 på 0151-127 58. Fråga efter Marie eller Johannah

    Klass 2 är endast öppen för lagdeltagare som tillhör div III och gått till B-final. Övriga hänvisas till de andra klasserna.

  10. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 12 Juni 2011

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
8.00 H 3 Lätt B:3 (2007)
klass 3
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 30 180 kr 180 kr 2011-06-03
d.e H 2 Lätt B:2 2003 (2003) Lag
klass 2 div III
Endast lagdeltagare
1* 28 180 kr 180 kr 2011-06-03
d.e H 1 Lätt A:4 2008 (2008)
klass 1
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 22 190 kr 190 kr 2011-06-03
Antalet starter för dagen är begränsat till 80

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
10 Box 7 st 250 kr 0 kr 2011-06-03
11 Spilta 17 st 150 kr 0 kr 2011-06-03

Propositionen är godkänd