Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/20880 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2013-04-07 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2013-05-07 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2013-05-21 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2013-05-10 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2013-05-10 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Tävlingsplatsen är Hylte Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Utomhus, Sand, 20x60 m
    • Tävlingsbana: Utomhus, Grus/Flis, 20x40 m
    • Framridning: Utomhus, Grus/Flis, 20x60 m
    • Framridning: Ridhus, Grus/Flis, 20x60 m
  5. Ryttarmeddelande

    Kommer finnas på Equipe och hemsidan

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Lättare servering med viss varm mat är öppen under hela dagen.

  7. Uppstallning och el

    Finns tyvärr inte

  8. Premieutbetalning

    Endast genom TDB. Om antalet starter i klassen understiger 15 strater/klass halveras premierna. Dock minst anmälningsavgiften tillbaka.

  9. Giltligt vaccinationsintyg ska vissas i sekretarietet före start. Ändringar i första hand i TDB därefter till Linda Eriksson 070-6544031 eller linda@stallryd.se . För återbetalning av anmälningsavgift ska vet-/läkarintyg vara Markaryds Ryttarförening vara tillhanda senast 8 juni 2013. Skickas till Linda Eriksson, Ryd 3290, 285 93 Markaryd

  10. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 26 Maj 2013

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09.00 H 1 Lätt C:2 2008 (2008)
Lätt C:2
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
1* 140 kr 0 kr 2013-05-10
därefter H 2 Lätt B:1 2006 (2006)
Lätt B:1 2006
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
1* 140 kr 0 kr 2013-05-10
därefter H 3 Lätt A:1 2007 (2007)
Lätt A:1 2007
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
1* 160 kr 0 kr 2013-05-10
09.00 H 4 Lätt A:3 (2025)
Lätt A:3
Rosett, Plakett
(400, 250, 180 till placerade)
2* 23 180 kr 0 kr 2013-05-10
därefter H 5 Medelsvår C:1 2011 (2011)
Medelsvår C:1 2011
Rosett, Plakett
(500, 350, 200 till placerade)
2* 17 200 kr 0 kr 2013-05-10
Antalet starter för dagen är begränsat till 80

Propositionen är godkänd