Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/20698 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2013-03-23 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2013-04-23 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2013-05-09 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2013-04-26 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2013-04-26 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Tävlingsplatsen är Stall Mardal Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, sand/spån, 20x40 m
    • Framridning: Utomhus, sand, 30x67 m
  5. Ryttarmeddelande

    kommer att läggas ut på vår hemsida www8.idrottonline.se/default.aspx?id=645377 och publiceras här på TDB. Startlistor kommer att publiceras på vår hemsida.

  6. Servering på tävlingsplatsen

    finns med varm lunch, mackor, fika och smått och gott.

  7. Lagledaren anmäler laget och vilka som preliminärt rider i laget samt ev reserver via mail till nbsr@hotmail.se senast 5/5. Lagdeltagare kan ändras på plats på tävlingsdagen dock senast fem minuter efter förklassen är avslutad.

    Hundar ska hållas kopplade på hela tävlingsplatsen. Barnvagnar hänvisas till publikområdet. All vistelse på tävlingsplatsen sker på egen risk.

  8. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 12 Maj 2013

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09:00 H 1 Lätt C:1 2008 (2008)
Förklass Öppen
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 40 150 kr 100 kr 2013-04-26
H 2 Lätt C:1 2008 (2008)
Lagklass lektionsekipage
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 150 kr 100 kr 2013-04-26
H 3 Lätt C:1 2008 (2008)
Lagklass privatekipage
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 150 kr 100 kr 2013-04-26
H 4 Stängd Lätt C:1 2008 (2008) Lag
Lagklass ADMINISTRATIV KLASS EJ ANMÄLNINGSBAR
1* 0 kr 0 kr 2013-04-26
Antalet starter för dagen är begränsat till 80

Sponsorer

Propositionen är godkänd