Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/20434 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2013-03-16 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2013-04-16 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2013-04-30 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2013-04-19 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2013-04-19 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Tävlingsplatsen är Jällaskolans anläggning Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, Fibersand, 20x60 m
    • Framridning: Ridhus, Fibersand, 15x22 m
    • Framridning: Utomhus, Sand/grus, 30x80 m
  5. Ryttarmeddelande

    http://www2.idrottonline.se/BjorklingeRF-Ridsport/Tavlingar/Tavlingar2013/

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Servering med enklare förtäring

  7. Uppstallning och el

    Erbjuds ej

  8. Inkvartering finns

    Erbjuds ej

  9. Premieutbetalning

    via TDB

  10. Giltigt läkar- eller veterinärintyg ska vara klubben tillhanda senast 7 dagar efter tävlingsdagen för att få tillbaka anmälningsavgifter, dock tillkommer en administationsavgift på 100 kr. Efteranmälningar under tävlingsdagen tas endast emot i mån av plats samt mot dubbel avgift som betalas kontant till sekretariatet på tävlingsplatsen.

    Lagryttare anmäler till klass 2.1 och de som inte ingår i lag till klass 2.2. Om klass 2.1 inte fylls kommer fler än fyra ryttare i klass 2.2. att få delta. Båda klasserna tillsammans kan vara 40 starter.

  11. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 5 Maj 2013

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
08:00 H 1 Lätt A:3 (2025)
Ärentuna Prästgård
Rosett, Plakett, Hederspris
2* 40 240 kr 240 kr 2013-04-19
d.e H 2.1 Lätt A:3 (2025) Lag
DIV II OMGÅNG 2
Rosett, Plakett, Hederspris
Endast öppen för ekipage som ingår i ett lag. Samtliga lagryttare skall anmäla sig till denna klass och ingår då individuellt i klass 2.
2* 36 240 kr 240 kr 2013-04-19
H 2.2 Lätt A:3 (2025)
Individuell
Rosett, Plakett, Hederspris
För ryttare som inte ingår i något lag men vill tävla individuellt i klass 2. Om klass 2.1 inte blir full kommer fler än fyra ryttare att erbjudas plats tills dess att 40 starter finns i de båda klasserna tillsammans.
2* 4 240 kr 240 kr 2013-04-19
Antalet starter för dagen är begränsat till 80

Propositionen är godkänd