Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Medarrangeras av Skaftö Ridklubb

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/20058 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2013-02-26 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2013-03-26 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2013-04-12 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2013-03-29 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2013-03-29 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Tävlingsplatsen är Orust Ridklubb Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, sand/flis, 20x60 m
    • Framridning: Utomhus, Grus, 40x80 m
  5. Ryttarmeddelande

    www.orustridklubb.nu

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Servering med dagens Lunch finns.

  7. Max antal starter är 40 i förklass (klass 1) och 40 starter i den individuella delen av lagklassen (klass 2 och 3), totalt 80 starter för dagen.

    Vid mer än 40 anmälda ekipage i klass 1, samt klass 2 och 3 tillsammans har i första hand deltagande klubbar/lag företräde och i andra hand 5 ekipage per deltagande klubb/lag företräde. I tredje hand har ryttare från arrangerande klubb företräde. Vid behov kommer övriga ej behöriga ryttare att plockas bort. Lagledaren anmäler laget och vilka som rider i laget samt ev. 1 reserv via mail till tavling.orustrk@live.se senast 10/4. Lagdeltagare kan ändras på plats på tävlingsdagen dock senast fem minuter efter förklassen är avslutad

  8. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 14 April 2013

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09:00 H 1 Lätt C:1 2008 (2008)
Förklass
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 40 150 kr 150 kr 2013-03-29
H 2 Lätt C:1 2008 (2008)
Lagklass Privatekipage
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 150 kr 150 kr 2013-03-29
H 3 Lätt C:1 2008 (2008)
Lagklass Lektionsekipage
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 150 kr 150 kr 2013-03-29
H 4 Stängd Lätt C:1 2008 (2008) Lag
Lagklass
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 150 kr 150 kr 2013-03-29
Antalet starter för dagen är begränsat till 80

Sponsorer

Propositionen är godkänd