Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/19920 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2013-02-26 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2013-03-26 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2013-04-02 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2013-03-29 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2013-03-29 kl 18:00
  3. Veterinäravgiften anges i ryttarmeddelandet och betalas på plats.

    Veterinär närvarande enligt minimikraven från Jordbruksverket www.sjv.se

  4. Tävlingsplatsen är Ystad Ridklubb Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, Silikatsand, 24x83 m
    • Framridning: Utomhus, Grus, 40x60 m
    • Framhoppning: Utomhus, Grus, 40x60 m
  5. Ryttarmeddelande

    Läggs ut på equipe i samband med startlistorna

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Farmors café är öppet

  7. Uppstallning och el

    Nej

  8. Inkvartering finns

    Nej

  9. Premieutbetalning

    via TDB

  10. Giltigt vaccinationsintyg ska uppvisas i sekretariatet före start. Eventuellt veterinär/-läkarintyg ska vara oss tillhanda senast 2013-04-12. En administrativ avgift avgår med 50 kr vid återbetalning/fakturering.

    Vid ett stort antal starter läggs samtliga avd B klasser först på dagen, därefter startar avd A. Vid färre starter än 20 i aktuell klass förbehåller vi oss rätten att halvera premierna.

    Bed A/A:0 innebär; Minst antal fel i båda faserna (både hinderfel och eventuella tidsfel i båda faserna) och om det behövs tiden i fas 2

  11. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 7 April 2013

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09:00 H 1 B 100, A
100 cm
Rosett
2* 99 100 kr 50 kr 2013-03-29
H 1 A 100, Två faser 318 (A+A:0) med totalfel
100 cm
Rosett, Anm.avg. åter
2* 99 120 kr 50 kr 2013-03-29
därefter H 2 B 110, A
110 cm
Rosett
2* 99 100 kr 50 kr 2013-03-29
H 2 A 110, Två faser 318 (A+A:0) med totalfel
110 cm
Rosett, Anm.avg. åter
2* 99 130 kr 50 kr 2013-03-29
därefter H 3 B 120, A
120 cm
Rosett
2* 99 100 kr 50 kr 2013-03-29
H 3 A 120, A:0
120 cm
Rosett
(800, 600, 400, 150 till placerade)
2* 99 150 kr 50 kr 2013-03-29
därefter H 4 B 130, A
130 cm
Rosett
2* 99 100 kr 50 kr 2013-03-29
H 4 A 130, Två faser 318 (A+A:0) med totalfel
130 cm
Rosett
(1000, 750, 500, 250, 150 till placerade)
2* 99 150 kr 50 kr 2013-03-29
Antalet starter för dagen är begränsat till 300

Propositionen är godkänd