Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/19471 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2013-02-26 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2013-03-26 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2013-04-09 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2013-03-29 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2013-03-29 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Tävlingsplatsen är Askims Fältrittklubb Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, sand, 20x40 m
    • Framridning: Utomhus, sand, 30x70 m
  5. Uppstallning och el

    finns ej

  6. Inkvartering finns

    finns ej

  7. Laget ska anmälas per mail afrkts@gmail.com . Extra avgift på 300 kr tas ut om laget inte är anmält innan anmälningstiden går ut 2013-03-26 eller inte kommer till start utan att ha avanmält sig inom angiven tid. Vid mer än 40 anmälda ekipage per klass har i första hand 5 ekipage per deltagande lag företräde, därefter övriga ryttare från deltagande klubbar, därefter övriga ryttare. Vid behov kommer övriga ej behöriga ryttare att plockas bort.

    Lagledaren anmäler laget och vilka som rider i laget samt 1 reserv via mail till afrkts@gmail.com senast sista anmälningsdagen. Lagdeltagare kan ändras på plats på tävlingsdagen dock senast fem minuter efter förklassen är färdig.

    Individuell start i lagklass är obligatorisk. Strykning ska ske skriftligen till afrkts@gmail.com efter 2013-03-28. Ev straffavgift vid utebliven start ska betalas på plats eller utan anmodan sättas in på plusgiro 42286-5. Tävlande som avanmäler pga skada kommer inte debiteras några avgifter om veterinär eller läkarintyg visas på plats eller skickas till AFRK senast 7 dagar efter tävlingsdagen.

  8. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 14 April 2013

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
08:00 H 1 Lätt C:1 2008 (2008)
Förklass
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 40 160 kr 100 kr 2013-03-29
H 2 Lätt C:1 2008 (2008)
Bohuscup, privatekipage
Rosett, Plakett, Hederspris
Individuell start är obligatorisk för deltagande i lag.
1* 160 kr 100 kr 2013-03-29
H 3 Lätt C:1 2008 (2008)
Bohuscup, lektionsekipage
Rosett, Plakett, Hederspris
Individuell start är obligatorisk för deltagande i lag.
1* 160 kr 100 kr 2013-03-29
Antalet starter för dagen är begränsat till 80

Sponsorer

Propositionen är godkänd