Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/9549 betalas genom TDB

    Ordinarie anmälan utgår den 2011-05-24 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2011-05-31 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2011-05-27 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2011-05-27 kl 18:00
    Anmälan för listor ska betalas senast: 2011-05-31 kl 18:00
  3. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Utomhus, mestadels skogsvägar och grusvägar.
  4. Ryttarmeddelande

    ,karta över start / målområde / veterinärgrind och startlistor kommer endast att finnas på vår hemsida www.glimmarf.se fr o m den 28 maj.

  5. Servering på tävlingsplatsen

    kommer att finnas. Det kommer att erbjudas grillat med tillbehör, kaffe, frallor, godis, läsk mm. Den 4/6 erbjuds SM-buffé. 6/6 erbjuds frukostbuffé. Se nedan i punkt 9.

  6. Uppstallning och el

    betalas genom TDB och bokas genom Ingrid Nilsson, 0733-16 74 34 eller Helene Gunnarsson +46(0)70-5167123, helenegu_64@hotmail.com. Vänligen maila uppgifter som ankomstdag, avfärdsdag, hingst, om halm istället eller annan viktig information. Kostnad: 1100kr/box oavsett antal nätter, 1-3nätter. Strömedel: Spån. Om box lämnas omockad efter tävlingen faktureras du 500 kr.

  7. Inkvartering finns

    se i punkt 9.

  8. Klass Anmälningsavgift Veterinäravgift
    1 CEI 3* 160km SM Se internationell prop
    2 CEI 2* 120km Se internationell prop
    3 T 120km 400kr 1000kr
    4 T 120km YR SM 400kr 1000kr
    5 CEI 1* 80km Se internationell prop
    6 T 80km 300 kr 700 kr
    7 T 50km 200 kr 400 kr
    8 CR 50km 200 kr 350 kr

    Klass 1,2 och 5 se internationell proposition.
    Klass 3: Max ridtid 10h . Banan innehåller 3 veterinärgrindar med obligatoriskt uppehåll på 30,40 och 50 min.
    Klass 4: Max ridtid 10h . Banan innehåller 3 veterinär grindar med obligatoriskt uppehåll på 30, 40 och 50 min.
    Klass 6: Max ridtid 8h . Banan innehåller 2 veterinärgrindar med obligatoriskt uppehåll på 30 och 40 min.
    Klass 7: Max ridtid 6h. Banan innehåller 1 veterinärgrind med obligatoriskt uppehåll på 30 min.
    Klass 8: Minimum ridtid 4 och max ridtid 6. 1 veterinärgrind med obligatoriskt uppehåll på 30 min.

    Masstart i samtliga klasser.

    Anmält ekipage betraktas som startanmält.Ej avanmält ekipage som inte kommer till start debiteras anmälningsavgift + veterinäravgift för respektive klass + 150kr i straffavgift. Ev. avanmälan ska göras via e-mail: goingeritten@glimmarf.se.

    Vid ev återbetalning av anmälningsavgift skall läkar- eller veterinärintyg vara Glimma Ryttarförening tillhanda senast en vecka efter tävlingsdagen. Veterinäravgift återbetalas ej.

    Som deposition för nummerlapp vid startanmälan lämnas ”gula boken” eller hästpass.

    För bokning av boende hänvisas till: Bruksvillan i Östanå 044-440 44, Pappersbruket i Östanå 044-440 11, Tydingesjöns Camping 044-401 49, Osby Camping 0479-125 68 eller Högsma bygdegård 0705-310 956.
    Är du intresserad av övernattning som inneboende hos någon inom föreningen finns ett fåtal platser tillgängliga för 150 kr per person och natt. Vid intresse kontaktas Ingrid Nilsson 0733-16 74 34 eller Helene Gunnarsson +46(0)70-5167123, helenegu_64@hotmail.com.

    Förfrågningar ang:
    Sekretariat och anmälningar: Katrin Gunnarsson efter kl.17.00. 0706-73 55 47 , 044-47105 eller via
    e-post: goingeritten@glimmarf.se

    Den 4/6 direkt efter bangenomgången och på samma plats kommer vi att ha en kick off med middag för Svenska mästerskapen i Distansritt. Startande i klass 4,120km YR SM,bjuder vi ryttaren och en groom på maten. Övriga ryttare och groomar är också välkomna att deltaga till en kostnad av 150kr/person. Anmälan om ditt/ert deltagande vid SM-buffén görs via TDB. Middagen kommer även att varvas med underhållning. Denna buffé ersätter den mat vi andra år har serverat i samband med bangenomgången. Vänligen meddela matallergier eller om vegetarisk kost önskas!

    Den 6/6 i samband med hemgångsbesiktningen för 160km klassen(ca.kl.08.00-10.00) kommer vi att servera en frukost-buffé i cafeterian i ridhuset. Kostnad 50kr/person. Amnälan görs via TDB. Vänligen meddela matallergier eller om vegetarisk kost önskas.

    Varmt välkomna till Göingeritten!

  9. Funktionärer
    • Tävlingsledare: Elina Ljunglöf 0733-337170 distans@glimmarf.se
    • Kontaktperson: Katrin Gunnarsson 0706-73 55 47 goingeritten@glimmarf.se
    • Resultatansvarig: Therese S. Collin goingeritten@glimmarf.se
    • Domare: Gitz Johansson
    • Domare: Per Haraldsson
    • Ordförande i domarkollegiet: Bo kjellgren
    • Veterinär: Josefin Larsson
    • Veterinär: Ylva Nelson
    • Veterinär: Jessica Bergström
    • Banansvarig: Kerstin Larsson
    • Pressansvarig: Anette Magnstedt 0705-402066
    • Teknisk delegat: Jan Stenberg
    • Veterinär: Marcello Conte
    • Veterinär: Piotr Szpotanski
    • Veterinär: Andrzej Bereznowski
    • Veterinär: Wojtek Piekalkiewicz

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 5 Juni 2011

    Nr Distans Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
06.45 H&P 3 120 Tävling
Tävling
Rosett, Plakett, Hederspris
Max: 10 tim 3* 1.400 kr 400 kr 2011-05-27
07.00 H&P 4 120 Tävling
YR SM
Rosett, Plakett, Hederspris
Max: 10 tim 3* 1.400 kr 400 kr 2011-05-27
08.45 H&P 6 80 Tävling
Tävling
Rosett, Plakett, Hederspris
Max: 8 tim 2* 1.000 kr 300 kr 2011-05-27
10.00 H&P 7 50 Tävling
Tävling
Rosett, Plakett, Hederspris
Max: 6 tim 1* 600 kr 200 kr 2011-05-27
10.15 H&P 8 50 Clear Round
Clear Round
Rosett
Min: 4 tim Max: 6 tim 1* 550 kr 200 kr 2011-05-27

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
9 SM-buffé, 1 person 1 st 150 kr 0 kr 2011-05-31
10 SM-buffé, 2 personer 2 st 300 kr 0 kr 2011-05-31
11 SM-buffé, 4 personer 4 st 600 kr 0 kr 2011-05-31
12 SM-buffé ej betalande SM-deltagare, 1 person 1 st 0 kr 0 kr 2011-05-31
13 SM-buffé ej betalande SM-deltagare, 2 personer 2 st 0 kr 0 kr 2011-05-31
14 Box 3 st 1.100 kr 0 kr 2011-05-31
15 Frukost-buffé, 1 person 1 st 50 kr 0 kr 2011-05-31
16 Frukost-buffé, 2 personer 2 st 100 kr 0 kr 2011-05-31
17 Frukost-buffé, 4 personer 4 st 200 kr 0 kr 2011-05-31

Propositionen är godkänd