Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/18739 betalas genom TDB

    Ordinarie anmälan utgår den 2013-04-02 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2013-04-08 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2013-04-05 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2013-04-05 kl 18:00
    Anmälan för listor ska betalas senast: 2013-04-05 kl 18:00
  3. Tävlingsplatsen är Halmstad Fältrittklubb, Mickedala Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, Fiber, 26x73 m
    • Framhoppning: Ridhus, Fiber, 20x40 m
    • Framridning: Utomhus, Grus, 23x65 m
  4. Ryttarmeddelande

    läggs ut på www.equipe.com söndagen den 7 april

  5. Servering på tävlingsplatsen

    är öppen under hela tävlingarna. Med Dagens lunch, hembakat och annat gott!

  6. Uppstallning och el

    finns vid behov. Maila hfk.tavling@gmail.com vid intresse.

  7. Inkvartering finns

    hos Quality Hotel Eurostop. Uppge "Halmstad Fältrittklubb" vid bokning för att ta del av våra förmånliga priser.

  8. Premieutbetalning

    sker via TDB

  9. Om du vill deltaga individuellt i lagklassen, anmäl till lista 222, kostnad 80 kr.

    Läkar-/veterinärintyg ska vara oss tillhanda senast måndagen den 22 april 2013 för återbetalninga av startavgifter. Skicka intyget till: "Halmstad Fältrittklubb, Mickedalavägen 35, 302 25 Halmstad", alt hfk.tavling@gmail.com Märk kuvertet "Tävling"

    Ändringar görs i första hand via TDB, därefter på mail hfk.tavling@gmail.com Ändringen är godkänd när du fått mailsvar.

    Plakett finns att köpa för 40 kr i sekretariatet vid placering.

    Vänligen respektera våra avspärrningar och säkerhetsregler.

    Varmt Välkomna!

  10. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Lördag den 13 April 2013

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
0830 P 1 A Lätt D, A
Förklass Allsvenskan
Rosett
1* 100 kr 50 kr 2013-04-05
därefter P 2 A Lätt D+, A:Inverkan
Allsvenskan div III omg 2
Rosett
Hederspriser från Hallands Distriktförbund
1* 0 kr 0 kr 2013-04-05
därefter P 2 B Lätt D+, A
Rosett
1* 100 kr 50 kr 2013-04-05

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
222 Individuell start i klass 2 80 kr 50 kr 2013-04-05 K.rabatt

Propositionen är godkänd