Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/18629 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2012-10-27 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2012-11-27 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2012-12-06 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2012-11-30 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2012-11-30 kl 18:00
  3. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, grus+flis, 25x66 m
    • Framhoppning: Ridhus, grus+flis, 20x40 m
    • Framridning: Utomhus, grus+flis, 46x64 m
  4. Ryttarmeddelande

    publiceras på Torns hemsida www.torns.org

  5. Servering på tävlingsplatsen

    erbjuder varm och kall mat, kaffe och fika med luciatema.

  6. Premieutbetalning

    och övrig återbetalning sker via TDB. För återbetalning p.g.a sjukdom skall veterinär/läkar-intyg vara oss tillhanda senast 21 december 2012. Skickas till Paula Pierreville, Cementgatan 27B, 216 18 Limhamn.

  7. Ponnytävlingen med det lilla extra!!
    Alla placerade i avdelning A får specialrosetter och fina priser. Passa på att tävla både dressyr och hoppning och delta i kombinationsmeetingen - ett roligt och spännande sätt att avsluta tävlingsåret 2012.
    För anmälan till meetinglistorna och dressyrklasserna, se proposition för LUSSEDRESSYR.
    I mån av plats tas efteranmälan emot efter stängning av TDB. Maila Ryttarens namn och lic. nr, ponnyns namn och lic. nr samt aktuella klasser till tävlingsledaren.

  8. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 9 December 2012

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
9.00 P 4 A Lätt D+, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
LD+5
Rosett, Hederspris
Vill du delta i PEPPARKAKS-meetinget så glöm inte anmäla till lista 7 och dressyrklass nr 1.
1* 120 kr 50 kr 2012-11-30
därefter P 4 B Lätt D+, A
LD+5
Rosett
1* 80 kr 50 kr 2012-11-30
därefter P 5 A Lätt C+, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
LC+5
Rosett, Hederspris
Vill du delta i TOMTE-meetinget så glöm inte anmäla till lista 8 och dressyrklass nr 2.
1* 120 kr 50 kr 2012-11-30
därefter P 5 B Lätt C+, A
LC+5
Rosett
1* 80 kr 50 kr 2012-11-30
därefter P 6 A Lätt B+, A:0
LB+5
Rosett, Hederspris
Klassen sponsras av Flädie Lantmannaaffär. Täcke till segrarna.
2* 130 kr 50 kr 2012-11-30
därefter P 6 B Lätt B+, A
LB+5
Rosett
2* 80 kr 50 kr 2012-11-30
Antalet starter för dagen är begränsat till 250

Propositionen är godkänd