Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/18255 betalas genom TDB

    Ordinarie anmälan utgår den 2012-10-30 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2012-11-08 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2012-11-02 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2012-11-02 kl 18:00
  3. Veterinäravgiften anges i ryttarmeddelandet och betalas på plats.

    Veterinär närvarande enligt minimikraven från Jordbruksverket www.sjv.se

  4. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, Grus/flis, 27x66 m
    • Framhoppning: Ridhus, Grus/flis, 20x60 m
    • Framridning: Utomhus, Sand/flis, 20x60 m
  5. Ryttarmeddelande

    Publiceras på Equipe

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Välsorterad cafeteria med Dagens Lunch

  7. Premieutbetalning

    sker via TDB. Premierna halveras vid färre än 20 startande i klassen, dock minst anmälningsavgiften tillbaka

  8. Läkar-/veterinärintyg ska vara oss tillhanda senast måndagen den 19 oktober 2012 för återbetalning av startavgifter. Skicka intyget till "Ängelholms RFHöja Landsväg 151 262 93 Ängelholm, Märk kuvertet "Tävling", alternativt på mail till lena@byra.nu

    Ändringar och efteranmälan görs endast via TDB

    Kontrollera din ekonomi i sekratariatet innan avfärd.

    Varmt välkomna till Ängelholms Ryttarspel!

  9. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Fredag den 9 November 2012

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
13:00 H 1 B 110, A
Rosett
2* 110 kr 0 kr 2012-11-02
H 2 B 120, A
Rosett
2* 120 kr 0 kr 2012-11-02
H 3 B 130, A
Rosett
2* 130 kr 0 kr 2012-11-02

Lördag den 10 November 2012

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09:00 H 4 A 110, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Rosett
(600, 400, 200, 130 till placerade)
2* 130 kr 0 kr 2012-11-02
H 5 A 120, A:0
Rosett
(1000, 700, 400, 200, 160 till placerade)
2* 160 kr 0 kr 2012-11-02
H 6 A 130, A:1a
Rosett
(1200, 1000, 500, 200, 180 till placerade)
2* 180 kr 0 kr 2012-11-02
H 7 A 140, A:0
Rosett
(2500, 1700, 1200, 800, 500, 250 till placerade)
3* 250 kr 0 kr 2012-11-02

Söndag den 11 November 2012

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09:00 H 8 B 115, A
Rosett
2* 120 kr 0 kr 2012-11-02
H 9 B 125, A
Rosett
3* 120 kr 0 kr 2012-11-02
H 8 A 115, A:0
Rosett, Hederspris
(800, 600, 400, 200, 150 till placerade)
2* 150 kr 0 kr 2012-11-02
H 9 A 125, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Rosett
(1300, 800, 500, 300, 180 till placerade)
3* 180 kr 0 kr 2012-11-02
H 10 A 135, A:1a
Rosett
(2000, 1500, 1000, 700, 400, 200 till placerade)
3* 200 kr 0 kr 2012-11-02

Propositionen är godkänd