Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/17847 betalas enligt arrangörens instruktion utanför TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2012-07-28 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2012-08-28 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2012-09-14 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2012-08-31 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2012-08-31 kl 18:00
    Anmälan för listor ska betalas senast: 2012-09-14 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, Grus, 20x40 m
  5. Ryttarmeddelande

    Presenteras på hemsidan under tävlingssidan

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Servering med Fika, hamburgare , toast , godis mm

  7. Uppstallning och el

    Max 16 platser. (Lista) Boxarna är färdigspånade och behöver endast mockas rent innan avfärd. Be funktionär om visitation. Ej urmockad box debiteras avgift om 300 SEK.

  8. Premieutbetalning

    Kontant efter tävlingens slut

  9. Alla avgifter betalas på platts vid utcheckning. Notera att maximalt antal starter är 40 st. Laganmälan till Malin Henriksson senast fredagen den 14/9.

  10. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Lördag den 15 September 2012

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09:00 H 1 Lätt C:2 2008 (2008) Lag
Lätt C:2 2008 (Lagklass)
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
1* 40 90 kr 0 kr 2012-08-31
H 2 Lätt B:1 2006 (2006) Lag
Lätt B:1 2006 (Lagklass)
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
1* 40 90 kr 0 kr 2012-08-31
H 3 Lätt A:2 2003 (2003)
Lätt A:2 2003
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
1* 40 100 kr 0 kr 2012-08-31
Antalet starter för dagen är begränsat till 40

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
4 Uppstallning box
Uppstallning i box med bindande anmälan. Avbokad box debiteras ifall den ej blir uthyrd till annan häst.
16 st 300 kr 0 kr 2012-09-14

Propositionen är godkänd