Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/17303 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2012-07-21 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2012-08-21 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2012-08-30 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2012-08-24 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2012-08-24 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, Terratex, 20x60 m
    • Framridning: Utomhus, Grus, 20x60 m
  5. Ryttarmeddelande

    Publiceras på hemsidan www.uppsaladressyrsallskap.se samt på http://online.equipe.com/

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Finns med dagens lunch lördag och söndag, frukost lörd/sönd till dom som bor på anläggningen, godis, fika mm.

  7. Uppstallning och el

    6 st boxar finns i permanent stall på anläggning för uthyrning. Kostnad lördag till söndag 800kr inkl 2 st spånbalar. Uppstallnings möjligheter finns även i närliggande stall. Kontakta Åsa Andersson för mer information 0702-122266 eller mail asa@tuthammarensridcenter.se. Uppstallningsbokningen är bindande, OBS! -Bokad uppstallning som avbokas efter den 20 augusti kl 18.00 återbetalas ej.

  8. Inkvartering finns

    5 st rum finns på anläggningen, med plats för mellan 2-4 personer per rum. Kostnad per person 350kr inkl frukost Kontakta Åsa Andersson 0702-122266

  9. Läs mer om vårt meeting på vår hemsida som uppdateras kontinuerligt med information www.uppsaladressyrsallskap.se!

    UDS kommer att om någon av klasserna inte fylls med det antal starter som kan tas emot, att ändra antalet starter i övriga klasser så att vi kommer upp i maximalt 80 starter per dag, max 40 per klass.

    Vi kommer att ha tre stycken Meetingrundor. Lilla, mellan och stora rundan. Man kan bara deltaga i en runda per ekipage. Man får deltaga i den runda som man rider som högsta klasser. Ex om du startar MSV C:1, MSV C:2, MSV B:4 och MSV B:5 så deltar du i Mellan rundan och inte i Lilla rundan. Du behöver inte anmäla till detta, du deltar med automatik.

    Lilla rundan sponsras av Ängeby Ryttargård och går i klasserna MSV C:1 och MSV C:2. Priser till de tre bästa ekipagen (1500, 800, 600 plus rosett och plakett)! Önskar du rida Lilla rundan anmäl i klass 1,4 och 7!

    Mellan rundan sponsras av och går i klasserna MSV B:4 och MSV B:5. Priser till de tre bästa ekipagen (2000, 1200, 800 plus rosett och plakett). Önskar du rida Mellan rundan anmäl i klass 2, 5 och 8!

    Stora rundan sponsras av Ängeby Ryttargård och går i klasserna MSV A:1 och St Georg. Priser till de tre bästa ekipagen (3000, 2000, 1000 plus rosett och plakett). Önskar du rida Stora rundan anmäl i klass 3, 6 och 9!

    Vid eventuell återbetalning av anmälningsavgiften, enligt TR mom. 131 punkt 2, krävs veterinärintyg/läkarintyg senast 2 veckor efter avslutad tävling. Administrativ avgift på 50 kr tillkommer. Skickas till Uppsala Dressyrsällskap, c/o Ankie Hilmerby,Fjärdhundragatan 58, 753 37 Uppsala.

    Tävlingarna kommer att ha fasta starttider under hela meetinget. Vid färre än 10 starter i en klass halveras premierna, dock lägst anmälningsavgiften åter. Vi tar tyvärr inte betalkort på anläggningen.

  10. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Lördag den 8 September 2012

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09:00 H 1 Medelsvår C:2 2010 (2010)
Inkl DM Juniorer
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
2* 30 300 kr 100 kr 2012-08-24
Därefter H 2 Medelsvår B:5 2005 (2005)
Inkl DM Seniorer
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
2* 30 300 kr 100 kr 2012-08-24
Därefter H 3 Medelsvår A:1 2003 (2003)
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
2* 20 350 kr 100 kr 2012-08-24
Antalet starter för dagen är begränsat till 80

Söndag den 9 September 2012

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09:00 H 4 Medelsvår C:1 2011 (2011)
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
2* 30 300 kr 100 kr 2012-08-24
Därefter H 5 Medelsvår B:4 rev. 2015 (2015)
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
2* 30 300 kr 100 kr 2012-08-24
Därefter H 6 FEI:s Prix S:t Georges (2023)
St Georges
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
2* 20 350 kr 100 kr 2012-08-24
Antalet starter för dagen är begränsat till 80

Propositionen är godkänd