Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/17263 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2012-07-21 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2012-08-21 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2012-09-01 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2012-08-24 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2012-08-24 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Anläggningsskiss
    • Dressyrbana: Utomhus, Grus, 20x60 m
    • Dressyrbana: Utomhus, Grus, 20x60 m
    • Dressyrbana: Utomhus, Grus, 20x40 m
    • Framridning: Utomhus, Grus, 30x70 m
    • Tävlingsbana: Ridhus, Grus/Spån, 20x60 m
  5. Ryttarmeddelande

    presenteras på vår hemsida www.ringsjoorten.com

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Kiosk och enklare servering.

  7. Premieutbetalning

    endast via TDB. Om antalet starter i klassen understiger 15starter/klass halveras premierna. Dock minst anmälningsavgiften tillbaka.

  8. Vaccinationsintyg ska visas upp i sekreteriatet innnan urlastning.

    Tävlingarna hålls utomhus men vid många anmälda starter kan någon klass gå i ridhuset.

    Efteranmälan endast i mån av plats och mot en extra avgift om 100kr. Efteranmälan efter 1 sept kl 18.00, sker via mail till dressyr@ringsjoorten.com. OBS att svarsmail måste erhållas.

    Vid sen Avanmälan ska ryttaren kontakta sekreteriatet per telefon 0704-926709. Mer information om avanmälan kommer i ryttarmeddelandet.

    För återbetalning av anmälningsavgiften skall vet/läkarintyget vara RRF tillhanda senast den 20 sep 2012. Skickas till Ringsjöortens Ryttarförening c/o Anette Nohrlander, Bondemölla 4748, 242 71 Ludvigsborg.

    Telefon till tävlingsplatsen 0703-642877, 0702-544487

  9. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 9 September 2012

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09.00 H 7 Lätt C:2 2008 (2008)
LC:2 2008 Lokal
Rosett, Anm.avg. åter
1* 160 kr 100 kr 2012-08-24
H 6 Lätt B:1 2006 (2006)
LB:1 2006 Lokal
Rosett, Anm.avg. åter
1* 160 kr 100 kr 2012-08-24
H 5 Lätt A:1 2007 (2007)
LA:1 2007 Lokal
Rosett, Anm.avg. åter
1* 160 kr 100 kr 2012-08-24
H 4 Lätt B:3 (2007)
LB:3 2007 Regional
Rosett
(550, 400, 250, 180 till placerade)
2* 180 kr 150 kr 2012-08-24
H 3 Lätt A:3 2003 (2003)
LA:3 2003 Regional
Rosett
(550, 400, 250, 180 till placerade)
2* 180 kr 150 kr 2012-08-24
H 2 Medelsvår C:2 2010 (2010)
MC:2 2010 Regional
Rosett
(600, 400, 300, 200 till placerade)
2* 200 kr 150 kr 2012-08-24
H 1 Medelsvår B:2 2006 (2006)
MB:2 2006 Regional
Rosett
(600, 400, 300, 200 till placerade)
2* 200 kr 150 kr 2012-08-24
Antalet starter för dagen är begränsat till 180

Propositionen är godkänd