Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/17243 betalas genom TDB

    Ordinarie anmälan utgår den 2012-08-28 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2012-09-12 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2012-08-31 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2012-08-31 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, Fibersand, 20x63 m
    • Framridning: Utomhus, Grus
    • Framridning: Ridhus, Fibersand, 18x40 m
  5. Servering på tävlingsplatsen

    Servering finns på läktaren i lilla ridhuset.

  6. Uppstallning och el

    Uppstallning finns

  7. Premieutbetalning

    Via TDB

  8. Telefon tävlingsdagen 0413–313 13, Anneli Hambraeus 0702-73 74 44 och Lena Vähä-aho 0702-99 74 48

    Avanmälan på tel 0413–313 13 senast torsdag den 13/9 kl. 18.00 till lördagens klasser och senast fredag den 14/9 kl 18.00 till söndagens klasser. Veterinär-/läkarintyg skall vara ovanstående tillhanda senast den 23/9 2012, för återbetalning av anmälningsavgift. Expeditionsavgift på 50 kr återbetalas ej.

    Vid stort antal anmälningar delas klasserna i två avdelningar. Om antalet starter understiger 15 reduceras premierna i klassen.

  9. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Lördag den 15 September 2012

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
08:00 H 5 Lätt B:3 (2007)
Hederspris
1* 150 kr 100 kr 2012-08-31
H 4 Lätt A:3 2003 (2003)
Hederspris
1* 150 kr 100 kr 2012-08-31

Söndag den 16 September 2012

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09:00 H 3 Lätt A:4 2008 (2008)
(800, 600, 400, 220 till placerade)
2* 220 kr 100 kr 2012-08-31
H 2 Medelsvår C:1 2011 (2011)
(800, 600, 400, 220 till placerade)
2* 220 kr 100 kr 2012-08-31
H 1 Medelsvår B:5 2005 (2005)
(800, 600, 400, 220 till placerade)
2* 220 kr 100 kr 2012-08-31

Propositionen är godkänd