Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/16908 betalas genom TDB

    Ordinarie anmälan utgår den 2012-08-14 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2012-08-20 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2012-08-17 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2012-08-17 kl 18:00
    Anmälan för listor ska betalas senast: 2012-08-10 kl 18:00
  3. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Utomhus, Grus, 40x80 m
    • Framhoppning: Utomhus, Grus, 20x60 m
    • Framridning: Ridhus, sand/flis, 20x40 m
  4. Ryttarmeddelande

    Kommer på hemsidan www.hurk.nu samt http://online.equipe.com

  5. Servering på tävlingsplatsen

    Finns med mycket gott att äta, hemlagad dagens lunch mm

  6. Uppstallning och el

    Finns i permanent stall

  7. Inkvartering finns

    Finns i begränsad omfattning

  8. REGLER FÖR HURK-CUPEN
    För att delta i HURK-cupen måste du starta minst en hoppklass och minst en dressyrklass och du måste också kryssa i klass 10 HURK-Cupen i TDB, då är du anmäld till cupen!
    Du kan endast anmäla till cupen fram till sista efteranmälningsdag.
    Endast de som anmält att de deltar i cupen får cuppoäng i den klass de startar i. Cupen blir liksom en "tävling" i tävlingen!
    Bästa resultat från hoppning och dressyr slås ihop för varje till cupen anmält ekipage

    Poäng: den av de som anmält till cupen som kommer högst upp i resultatlistan får 20 p, näst högst upp får 18 p, nästnäst därefter 15 p och övriga cupdeltagare får 12 p.
    Gör man en clear round i hoppning eller rider dressyr på 60% eller däröver får man 10 p.
    En cupvinnare i varje kategori kommer att utses och segertäcken kommer att utdelas till varje cupvinnare.

    Frågor? Ring Ingela 070-63 606 62 eller maila ingela.axelsson@hagfors.se

  9. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Lördag den 25 Augusti 2012

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
10:00 P 4 A Lätt D, A:Clear Round
LD clear round
Rosett
1* 140 kr 90 kr 2012-08-17
därefter P 3 A Lätt C, A:Clear Round
LC clear round
Rosett
1* 140 kr 90 kr 2012-08-17
P 2 A Lätt C+, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
LC+5
Rosett, Plakett, Hederspris
2* 140 kr 90 kr 2012-08-17
P 2 B Lätt C+, A
LC+5, avd. B
Rosett
2* 110 kr 90 kr 2012-08-17
P 1 A Lätt B, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
LB
Rosett, Plakett, Hederspris
2* 140 kr 90 kr 2012-08-17
P 1 B Lätt B, A
LB, avd. B
Rosett
2* 110 kr 90 kr 2012-08-17

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
10 Jag deltar i HURK-Cupen 0 kr 0 kr 2012-08-10
100 Uppstallning lörd-sönd 15 st 300 kr 0 kr 2012-08-10
101 Daguppstallning lördag 5 st 150 kr 0 kr 2012-08-10

Propositionen är godkänd