Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/16607 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2012-05-05 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2012-06-05 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2012-06-23 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2012-06-08 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2012-06-08 kl 18:00
    Anmälan för listor ska betalas senast: 2012-06-08 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Utomhus, Sand, 20x80 m
    • Framridning: Utomhus, Sand, 60x70 m
  5. Ryttarmeddelande

    Läggs upp på klubbens hemsida 5 dagar före tävlingsdagen

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Fika samt lättare lunch.

  7. Uppstallning och el

    Bokas och betalas via TDB, Där anges även eventuella önskemål. Uppstallningsansvarig: Josefin Nordlund 073-044 14 67

  8. Prisutdelning sker efter varje klass. De tre först placerade sker till häst, övriga hämtar sina rosetter och plaketter i Sekretariatet.
    Tävlingsdagen startar kl.08.00 med följande 4 ponnyklasser, därefter häst.

  9. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 24 Juni 2012

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
08.00 P 1 Lätt B:1 2006 (2006)
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Plakett, Hederspris
2* 15 80 kr 80 kr 2012-06-08
P 2 Lätt A:1 2007 (2007)
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Plakett, Hederspris
2* 10 90 kr 90 kr 2012-06-08
P 3 Lätt A:4 2008 (2008)
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Plakett, Hederspris
2* 10 90 kr 90 kr 2012-06-08
P 4 FEI Inledande program ponny 2012 (2012)
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Plakett, Hederspris
2* 10 100 kr 100 kr 2012-06-08

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
100 Daguppstallning Box
Inkl. en halv bal spån.
7 st 350 kr 0 kr 2012-06-08
101 Daguppstallning Spilta
Inkl. en halv bal spån
17 st 200 kr 0 kr 2012-06-08
102 Extra Spånbal 30 st 100 kr 0 kr 2012-06-08

Propositionen är godkänd