Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/16564 betalas genom TDB

    Ordinarie anmälan utgår den 2012-06-26 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2012-07-10 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2012-06-29 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2012-06-29 kl 18:00
  3. Veterinäravgiften anges i ryttarmeddelandet och betalas på plats.

    Veterinär närvarande enligt minimikraven från Jordbruksverket www.sjv.se

  4. Ambulansavgift anges i ryttarmeddelandet och betalas på plats.
  5. Anläggningsskiss
    • Dressyrbana: Utomhus, Grus, 20x60 m
    • Hoppbana: Utomhus, Grus, 40x70 m
    • Terräng framhoppning: Utomhus, Gräs
  6. Ryttarmeddelande

    Kommer på Hoburgs Ridklubbs hemsida ca fyra dagar före tävlingsdatumet

  7. Servering på tävlingsplatsen

    Enklare servering kommer att finnas endast under lördagen.

  8. Uppstallning och el

    Kan ordnas kontakta Hillevi Zerne 0704 857 187

  9. Inkvartering finns

    Se turistinformation Visby

  10. Premieutbetalning

    via TDB

  11. Dressyr och hoppning sker under lördagen den 14/7-12 och terrängmomentet under söndagen den 15/7-12.
    Veterinär och ambulansavgift anges i ryttarmeddelandet och betalas på plats.

  12. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 15 Juli 2012

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
H 1 H100
H100 DM ridhäst
Rosett, Anm.avg. åter
Sv. Fälttävlan Lätt klass 2010 2* 450 kr 0 kr 2012-06-29
H 2 H90
H90
Rosett, Hederspris
Sv. Fälttävlan Debutant 2011 1* 400 kr 0 kr 2012-06-29
P 3 P80
P80 -13år DM ponny
Rosett, Hederspris
Sv. Fälttävlan Debutant 2011 1* 400 kr 0 kr 2012-06-29
P 4 P80
P80 14-18år DM ponny
Rosett, Hederspris
Sv. Fälttävlan Debutant 2011 1* 400 kr 0 kr 2012-06-29
P 5 Clear Round P70
P70 -13år
Rosett, Hederspris
Sv. Fälttävlan Debutant 2011 1* 350 kr 0 kr 2012-06-29
P 6 Clear Round P70
P70 14-18år
Rosett, Hederspris
Sv. Fälttävlan Debutant 2011 1* 350 kr 0 kr 2012-06-29

Propositionen är godkänd