Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/16348 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2012-05-12 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2012-06-12 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2012-06-27 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2012-06-15 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2012-06-15 kl 18:00
  3. Veterinäravgiften anges i ryttarmeddelandet och betalas på plats.

    Veterinär närvarande enligt minimikraven från Jordbruksverket www.sjv.se

  4. Ambulansavgift anges i ryttarmeddelandet och betalas på plats.
  5. Anläggningsskiss
    • Dressyrbana: Utomhus, Sand, 20x40 m
    • Dressyrbana: Ridhus, Sand, 20x40 m
    • Hoppbana: Utomhus, Gräs, 50x60 m
  6. Ryttarmeddelande

    http://www8.idrottonline.se/BastasensRK-Ridsport/Tavling/

  7. Servering på tävlingsplatsen

    finns med dagens lunch

  8. Avanmälan som kan styrkas med läkar- eller veterinärintyg skall vara oss tillhanda senast 14 dagar efter tävlingsdagen, då tas endast en administrativ avgift ut på 100 kr. Ev faktureringsvgift tas ut med 50 kr.

    Om antalet anmälningar i klass/avdelning 22 inte uppgår till 20 st så flyttas dessa platser så att det kan starta fler i klass/avdelning 2 istället. Avdelning 22 och 2 är samma klass med totalt 50 starter.

  9. Funktionärer
    • Tävlingsledare: Anette Cederborg
    • Kontaktperson: Beatrice Jakobsson 070-741 79 23 askebo@telia.com
    • Resultatansvarig: Beatrice Jakobsson askebo@telia.com
    • Överdomare: Björn Palm
    • Banbyggare hoppning: Beatrice Jakobsson
    • Banbyggare terräng: Sanna Lindahl
    • Dressyrdomare: Lena Adolfsson
    • Dressyrdomare: Mia Lindahl
    • Teknisk delegat: Björn Palm
    • Hoppdomare: Marie Wässman ragnar@ardis.se

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 1 Juli 2012

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
H 22 H90
90 Västmanland
Rosett, Plakett, Hederspris
Avdelningen öppen endast för ekipage från Västmanland, slås ihop med klass 2.
Sv. Fälttävlan Debutant 1997 1* 20 300 kr 200 kr 2012-06-15
H 2 H90
90
Rosett, Plakett, Hederspris
Avdelningen öppen för ekipage som inte kommer från Västmanland, slås ihop med klass 22.
Sv. Fälttävlan Debutant 1997 1* 30 300 kr 200 kr 2012-06-15
H 1 H100
100
Rosett, Plakett, Hederspris
Sv. Fälttävlan Lätt samt MSV B Ponny 1997 2* 50 300 kr 200 kr 2012-06-15
Antalet starter för dagen är begränsat till 100

Propositionen är godkänd