Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/16279 betalas genom TDB

    Ordinarie anmälan utgår den 2012-05-22 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2012-05-30 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2012-05-25 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2012-05-25 kl 18:00
  3. Veterinäravgiften anges i ryttarmeddelandet och betalas på plats.

    Veterinär närvarande hela dagen vilket innebär att besiktning sker för första start

  4. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Utomhus, sand, 85x40 m
    • Framhoppning: Utomhus, sand
    • Framridning: Utomhus, sand
  5. Ryttarmeddelande

    samt startlistor publiceras på www.ntrk.se

  6. Servering på tävlingsplatsen

    finns med ett enkelt men gott utbud!

  7. Uppstallning och el

    kan tyvärr ej erbjudas.

  8. Inkvartering finns

    tyvärr inte att tillgå under denna tävling.

  9. Premieutbetalning

    sker via TDB

  10. Veterinärbesiktning skall ske före första start under den regionala delen av tävlingen.

    OBS!
    I klass 3 (105) är körordningen avd A, avd 3sve med final i sveland cup samt sist avd B!.

    Varmt välkommna till Norrahammar-Taberg!

  11. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Lördag den 2 Juni 2012

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
P 6 A Lätt D, A:Clear Round
Rosett
ev omstart kostar 20:- och betalas i sekreteriatet innan tävlingsdagens slut.
1* 80 kr 50 kr 2012-05-25
P 5 A Lätt C, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
anmälningsavgiften återbetalas till de sex främst placerade.
1* 100 kr 50 kr 2012-05-25
P 5 B Lätt C, A
Rosett
1* 80 kr 50 kr 2012-05-25
P 4 A Lätt B, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
anmälningsavgiften återbetalas till de sex främst placerade.
1* 110 kr 50 kr 2012-05-25
P 4 B Lätt B, A
Rosett
1* 80 kr 50 kr 2012-05-25
P 3 A Lätt B+, A:1a
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
2* 120 kr 50 kr 2012-05-25
P 3 sve A Lätt B+, A:1a
Final Sveland cup!
Rosett, Plakett, Hederspris
Endast öppen för finalklara ekipage i sveland cup.
2* 120 kr 50 kr 2012-05-25
P 3 B Lätt B+, A
Rosett
2* 80 kr 50 kr 2012-05-25
P 2 A Lätt A, A:0
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
2* 130 kr 50 kr 2012-05-25
P 2 B Lätt A, A
Rosett
2* 80 kr 50 kr 2012-05-25
P 1 A Msv B, A:1a
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
2* 130 kr 50 kr 2012-05-25
P 1 B Msv B, A
Rosett
2* 80 kr 50 kr 2012-05-25

Sponsorer

Propositionen är godkänd