Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/16140 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2012-04-22 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2012-05-22 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2012-06-04 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2012-05-25 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2012-05-25 kl 18:00
    Anmälan för listor ska betalas senast: 2012-05-25 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Utomhus, grus, 20x40 m
    • Tävlingsbana: Utomhus, grus, 20x60 m
    • Framridning: Utomhus, grus, 40x60 m
  5. Ryttarmeddelande

    Ryttarmeddelande och preliminära startlistor kommer att finnas på vår hemsida veckan före tävlingen. www.alirk.se

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Vårt prisvärda Café Krubban hålls öppet under hela tävlingen med servering av bl.a fika och mat

  7. Uppstallning och el

    Begränsat antal daguppstallningar i uteboxar. Pris 200 kr. Box ska tömmas efter användning. Ej rengjord box debiteras med 250 kr

  8. Premieutbetalning

    Vid återbetalning av startavgift sker detta genom TDB

  9. 8.I händelse av sent återbud ska sjuk- eller veterinärintyg vara oss tillhanda senast 14 dagar efter tävlingsdagen, för att vi ska kunna göra återbetalning av anmälningsavgifter.

    Lag anmäles via mail till tavling.almhult@alirk.se. Lagryttare som även önskar tävla individuellt i lagklassen anmäler sig via TDB.

    Domare klass 1+2: Karin Palmér
    Domare klass 3: Jill Brandt

  10. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Lördag den 9 Juni 2012

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09.00 H 1 Lätt C:2 2008 (2008)
öppen
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
1* 20 120 kr 60 kr 2012-05-25
H 2 Lätt B:1 2006 (2006)
öppen, inkl KM för ÄliRK
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
Lagryttare samt ryttare tävlandes för Älmhult Linnébygdens Ridklubb har företräde
1* 20 130 kr 60 kr 2012-05-25
H 3 Lätt B:2 2003 (2003) Lag
Lagklass + individuell tävlan
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
1* 130 kr 60 kr 2012-05-25

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
4 Daguppstallning 12 st 200 kr 0 kr 2012-05-25

Propositionen är godkänd