Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/16006 betalas genom TDB

    Ordinarie anmälan utgår den 2012-09-18 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2012-09-27 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2012-09-21 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2012-09-21 kl 18:00
    Anmälan för listor ska betalas senast: 2012-09-14 kl 18:00
  3. Veterinäravgiften anges i ryttarmeddelandet och betalas på plats.

    Veterinär närvarande enligt minimikraven från Jordbruksverket www.sjv.se

  4. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, sand / flis, 44x70 m
    • Framhoppning: Utomhus, flis / Terra Tex
  5. Ryttarmeddelande

    www.laholmsrf.se länkade till www.equipe.com

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Cafeterian öppen hela tävlingen & Ahlagrillen mitt på dagen.

  7. Uppstallning och el

    i begränsat antal, 20 st permanenta uteboxar. Uppstallningsbokningen är bindande.
    Ej rengjord box vid avfärd dibiteras 300 kr.

  8. Inkvartering finns

    inte.

  9. Premieutbetalning

    Via TDB

  10. Höka cupen. Rids i klass 2 och 3. Poäng till finalen efter platssiffermetoden: Segraren får antalet starter + 1 poäng, 2:an antalet starter - 1 poäng, 3:an antalet starter - 2 poäng osv. I finalen startar alla med 0 fel. Den med högst poäng startar sist, de som inte rider i cupen startar först. För att få poäng måste man delta i kval 1 & 2. Alla poäng beräknas på antalet startande i första kvalet av de som rider i cupen.
    Till FINAL går 50% av starantalet från första kvalet och ryttaren får endast delta med EN ponny. Övriga får rida i consolation klassen. Segertäcke till segrarna i finalen.

    -All avanmälan ska ske genom TDB t.o.m 28 september (ni behöver inte meddela oss också)

    -Ändringar genom TDB så länge tävlingen är öppen, därefter via mail: liselott@laholmsbredbandsbolag.se (ändringen är godkänd när du fått mailsvar)

    -Utländska ryttare: Anmäl genom TDB, skapa konto utan licens, ange er nationalitet både som klubb & land.

    -Avgifter: Alla avgifter betalas via TDB den 21 september. Vid eventuella faktureringar tillkommer 100 kr i faktureringsavgift.

    -Avanmälda efter den 21 september klockan 18.00 debiteras anmälningsavg om inte giltigt veterinär/läkarintyg med stämpel/logga är oss tillhanda senast 9 oktober. Därefter godkänns inga intyg. Sänd intyg till : Lise-Lott Tuvesson LP Hanssonsväg 16 B 312 31 Laholm. Återbetalning sker genom TDB.

    -Om vädret inte tillåter framhoppning ute kommer vi att minska tävlingsbanan och ha framhoppning inne.

    -Kareoke på lördagkvällen. Ingen föranmälan bara att komma.

    - Loppis på hästsaker kommer att finnas under tävlingen.
    -Vägbeskrivning finns på www.laholmsrf.se

    -Förfrågningar helst via mail: liselott@laholmsbredbandsbolag.se (ändringar är godkända när du fått mailsvar.)

  11. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Lördag den 29 September 2012

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
kl. 09.00 P 1 A Lätt C+, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
LC+5
Rosett, Plakett, Hederspris
2* 110 kr 50 kr 2012-09-21
P 1 B Lätt C+, A
Rosett
2* 80 kr 50 kr 2012-09-21
P 2 A Lätt B, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
LB kval 1
Rosett, Plakett, Hederspris
Kval 1, även öppen för alla.
2* 110 kr 50 kr 2012-09-21
P 2 B Lätt B, A
Rosett
2* 80 kr 50 kr 2012-09-21
P 3 A Lätt B+, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
LB+5 kval 2
Rosett, Plakett, Hederspris
Kval 2. Även öppen för alla.
2* 110 kr 50 kr 2012-09-21
P 3 B Lätt B+, A
Rosett
2* 80 kr 50 kr 2012-09-21

Söndag den 30 September 2012

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09.00 P 4 A Lätt B, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
LB Consolation
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
Consolation. Även öppen för alla.
2* 110 kr 50 kr 2012-09-21
P 4 B Lätt B, A
Rosett
2* 80 kr 50 kr 2012-09-21
P 5 A Lätt A, A:1a
LA Final
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
Final. Även öppen för alla.
2* 110 kr 50 kr 2012-09-21
P 5 B Lätt A, A
Rosett
2* 80 kr 50 kr 2012-09-21
P 6 A Msv B, A:0
Msv B
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
2* 120 kr 50 kr 2012-09-21
P 6 B Msv B, A
Rosett
2* 80 kr 50 kr 2012-09-21

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
8 Höks cup
Deltagarna ska anmäla sig till klass 2 och 3. Efter klass 3 anmäler sig om de ska rida i final eller consulation klassen. Utan efteranmälningavgift. De som vill rida både klass 4 och 5 anmäler sig till dem.
0 kr 0 kr 2012-09-14
9 Uppstallning 800 kr 0 kr 2012-09-14
10 Elplats 200 kr 0 kr 2012-09-14

Propositionen är godkänd