Inloggning krävs för att fortsätta.

Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/15916 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2012-04-01 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2012-05-01 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2012-05-16 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2012-05-04 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2012-05-04 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, Sand, 20x40 m
    • Framridning: Utomhus, Sand, 45x65 m
    • Framridning: Ridhus, Sand, 22x40 m
  5. Ryttarmeddelande

    kommer att finnas på vår hemsida ca en vecka före tävling. Vi kommer att ha fasta starttider som publiceras på hemsidan senast lördag kväll 19/5.

  6. Servering på tävlingsplatsen

    finns med dagens rätt, smörgåsar,kaffebröd,godis mm.

  7. Uppstallning och el

    erbjudes ej.

  8. *Klass 2 är en ren lagklass där endast lagryttare får starta!
    *Lagryttare har även förtur till klass 1 , skriv gärna på din anmälan till klass 1 om du är lagryttare.
    *Preliminär laguppställning ska mailas senast torsdag 17/5.
    *Klass 3+4 ska vara = 40 starter, om det är färre i den ena kan det bli flera i den andra, anmäl på reservlistan för ev start.

  9. Funktionärer
    • Tävlingsledare: Marita Alneberg
    • Kontaktperson: Karin Aasa 076-207 65 80 tavling@grs.nu
    • Resultatansvarig: Karin Aasa tavling@grs.nu
    • Överdomare: Lena Hammarlund
    • Dressyrdomare: Karin Espes
    • Dressyrdomare: Ulf Granhall
    • Dressyrdomare: Calla Curman

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 20 Maj 2012

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
prel 09.00 H 1 Lätt C:2 2008 (2008)
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 40 150 kr 50 kr 2012-05-04
d.e H 2 Lätt B:1 2006 (2006) Lag
Div III omg 3
Rosett, Plakett, Hederspris
Distriktets priser till lagen.OBS! endast öppen för lagryttare!
1* 36 150 kr 50 kr 2012-05-04
d.e H 3 Lätt A:1 2007 (2007)
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 25 200 kr 50 kr 2012-05-04
d.e H 4 Lätt A:2 2003 (2003)
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 15 200 kr 50 kr 2012-05-04

Propositionen är godkänd