Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/9246 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2011-02-08 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2011-03-08 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2011-03-11 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2011-03-11 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2011-03-11 kl 18:00
  3. Veterinäravgiften anges i ryttarmeddelandet och betalas på plats.

    Veterinär närvarande enligt minimikraven från Jordbruksverket www.sjv.se

  4. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, spån, 21x80 m
    • Framridning: Ridhus, spån, 24x60 m
  5. Ryttarmeddelande

    publiceras på www.enkopingsrk.se

  6. Servering på tävlingsplatsen

    finns med bla dagens rätt.

  7. Premieutbetalning

    via TDB

  8. Efteranmälan efter tävlingen stängt i TDB kan göras via mail; enkopings-ridklubb@telia.com. Dock senast fredag 18 mars kl 18.00.

    Övriga förfrågningar via mail eller på telefon 073-686 85 45.

    Klass 1 och 2 endast öppna för ekipage från klubb med lag i klass 3.

    Klubb som deltar i klass 3 får starta med sammanlagt 8 ekipage i klass 1 o 2. Antalet ekipage per klubb får överstigas om sammanlagda antalet ekipage i klassen inte överstiger 8 x antalet anmälda lag.
    Häst får starta antingen i klass 1 eller klass 2.

    KLass 3 Lagavgiften (500:-) kan betalas på plats, kontant eller med kort.

  9. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 20 Mars 2011

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
H 1 A 110, A
Klass 1
Rosett
2* 100 kr 100 kr 2011-03-11
H 2 A 120, A
Klass 2
Rosett
2* 100 kr 100 kr 2011-03-11
H 3 Stängd A 120, A:1a Lag
Klass 3 - Ridsportallsvenskan div 1, omg 1
(2000, 1000, 500 till placerade)
2* 500 kr 0 kr 2011-03-11
H 4 A 120, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Klass 4
Rosett, Plakett
(800, 500, 300, 150 till placerade)
2* 100 150 kr 150 kr 2011-03-11
H 4 B 120, A
Klass 4
Rosett
2* 100 80 kr 80 kr 2011-03-11
Antalet starter för dagen är begränsat till 300

Propositionen är godkänd