Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/15701 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2012-04-08 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2012-05-08 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2012-05-22 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2012-05-11 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2012-05-11 kl 18:00
    Anmälan för listor ska betalas senast: 2012-05-18 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Anläggningsskiss
    • Framridning: Ridhus, fiber, 24x36 m
    • Tävlingsbana: Ridhus, fiber, 20x60 m
  5. Ryttarmeddelande

    och startlistor finns på www.nybroridklubb.se

  6. Servering på tävlingsplatsen

    finns med dagens lunch.

  7. Uppstallning och el

    Dag/dygn uppstallning Box 20st. Ej rengjord box debiteras 300;-. Uppstallning sker på egen risk.

  8. Inkvartering finns

    kontakta Nybro Ridklubb på mail nybroridklubb@hotmail.com eller 0481-16248

  9. Premieutbetalning

    via TDB.

  10. För att få tillbaka startavgift eller premie i TDB krävs att du anmäler dig via TDB. Efteranmäler du dig på plats måste du hämta ut pengarna i sekretariatet innan hemfärd. Är du placerad, behöver vi dina kontrolluppgifter som ska lämnas in i sekretariatet direkt efter prisutdelning.

    OBS: Första start kl.13.00.

  11. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 27 Maj 2012

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
13.00 P 4 Lätt C:1 2008 (2008)
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
1* 120 kr 60 kr 2012-05-11
P 3 Lätt C:2 2008 (2008)
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
1* 120 kr 60 kr 2012-05-11
P 2 Lätt B:1 2006 (2006)
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
1* 130 kr 60 kr 2012-05-11
P 1 Lätt A:1 2007 (2007)
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
1* 140 kr 60 kr 2012-05-11
Antalet starter för dagen är begränsat till 40

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
10 Daguppstallning Box 250 kr 0 kr 2012-05-18
20 Dygnsuppstallning Box 400 kr 0 kr 2012-05-18

Propositionen är godkänd