Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/15655 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2012-04-08 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2012-05-08 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2012-05-20 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2012-05-11 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2012-05-11 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, Sand/Flis, 20x60 m
    • Framridning: Utomhus, Sand, 40x80 m
  5. Ryttarmeddelande

    www.orustklubb.nu

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Cafeteria med dagens lunch

  7. Vid mer än 40 anmälda ekipage per klass har i första hand deltagande klubbar/lag företräde och i andra hand 5 ekipage per deltagande klubb/lag företräde. I tredje hand har ryttare från arrangerande klubb företräde. Vid behov kommer övriga ej behöriga ryttare att plockas bort. Lagledaren anmäler laget och vilka som rider i laget samt ev. 1 reserv via mail till tavling.orustrk@live.se senast 20/5. Lagdeltagare kan ändras på plats på tävlingsdagen dock senast fem minuter efter förklassen är färdig.

  8. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 27 Maj 2012

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
08.00 H 1 Lätt B:1 2006 (2006)
Förklass
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 40 180 kr 0 kr 2012-05-11
H 2 Lätt B:1 2006 (2006)
Lagklass Privatekipage
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 180 kr 0 kr 2012-05-11
H 3 Lätt B:1 2006 (2006)
Lagklass Lektionsekipage
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 180 kr 0 kr 2012-05-11
H 4 Stängd Lätt B:1 2006 (2006) Lag
Lagklass
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 0 kr 0 kr 2012-05-11
Antalet starter för dagen är begränsat till 80

Sponsorer

Propositionen är godkänd