Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/15616 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2012-03-17 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2012-04-17 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2012-05-01 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2012-04-20 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2012-04-20 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Anläggningsskiss
    • Framridning: Utomhus, Grus, 30x80 m
    • Tävlingsbana: Ridhus, Sand, 20x60 m
  5. Ryttarmeddelande

    www.clarebergsrk.se/tavling

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Café servering med dagens rätt finns på tävlingsplatsen

  7. Uppstallning och el

    Nej

  8. Inkvartering finns

    Nej

  9. Premieutbetalning

    Inga premier betalas ut i denna tävling

  10. Vid mer än 40 anmälda ekipage per klass har i första hand 5 ekipage per deltagande lag företräde, därefter övriga ryttare från deltagande klubbar, därefter övriga ryttare. Vid behov kommer övriga ej behöriga ryttare att plockas bort.

    Lagledaren anmäler laget och vilka som rider i laget samt 1 reserv via mail till tavling.crk@gmail.com senast sista anmälningsdagen. Lagdeltagare kan ändras på plats på tävlingsdagen dock senast fem minuter efter förklassen är färdig.

    Deltagare i lagklassen måste anmäla sig individuellt i klass 2 resp 3. De ekipage som är anmälda men ej startar i laget kommer att starta efter lagekipagen i lagklassen, i mån av plats, och tävlar då endast individuellt.

  11. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 6 Maj 2012

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
0800 P 1 Lätt C:1 2008 (2008)
Förklass
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 40 160 kr 50 kr 2012-04-20
P 2 Lätt C:1 2008 (2008) Lag
Individuellt i lag - Privatekipage
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 160 kr 50 kr 2012-04-20
P 3 Lätt C:1 2008 (2008) Lag
Individuellt i lag - Lektionsekipage
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 160 kr 50 kr 2012-04-20
P 4 Stängd Lätt C:1 2008 (2008) Lag
Lagklass -Stängd
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Plakett, Hederspris
Lagklassen är sponsrad av Agria & Hööks
1* 0 kr 0 kr 2012-04-20
Antalet starter för dagen är begränsat till 80

Sponsorer

Propositionen är godkänd