Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
    • Dressyrallsvenskan div 2, .
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/15512 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2012-03-03 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2012-04-03 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2012-04-18 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2012-04-06 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2012-04-06 kl 18:00
    Anmälan för listor ska betalas senast: 2012-04-16 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, spån, 25x70 m
    • Framridning: Ridhus, spån, 20x40 m
    • Framridning: Utomhus, sand, 30x50 m
  5. Ryttarmeddelande

    och prel startlistor med starttider läggs ut på www.ridklubbenudden.com

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Servering med dagens rätt och fika finns på tävlingsplatsen

  7. Uppstallning och el

    kan ordnas i begränsad omfattning. Bokas vid anmälan och betalas via tdb. Uddens licensierade ryttare har fri uppstallning i mån av plats, bokas via tdb.

  8. Inkvartering finns

    Enklare logi kan ordnas på tävlingsplatsen. Kontakta Kerstin Krüger, tel 0722- 02 87 77 för mer information.

  9. Premieutbetalning

    Nej

  10. Preliminär laguppställning till division 2 anmäls av respektive lagledare senast 2012-04-18 kl 18.00 till rkudressyr@live.se.
    Definitiv laguppställning senast 30 minuter innan lagklassen startar.
    OBS Lagavgiften betalas via TDB, genom att någon från deltagande klubb anmäler till lista 10. Kom överens med er lagledare. Ingen fakturering eller kontanthantering avs lagavgifter.

  11. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 22 April 2012

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
0900 P 3 Lätt C:1 2008 (2008)
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Hederspris
1* 120 kr 60 kr 2012-04-06
P 2 Lätt B:1 2006 (2006)
Lagklass ingår
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 120 kr 60 kr 2012-04-06
P 1 Lätt A:1 2007 (2007)
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 130 kr 65 kr 2012-04-06

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
10 Anmälan Lagklass 400 kr 0 kr 2012-04-16
20 Dygnsuppstallning 12 st 400 kr 0 kr 2012-04-16
30 Daguppstallning 12 st 200 kr 0 kr 2012-04-16
40 Uppstallning Uddenryttare 0 kr 0 kr 2012-04-16

Propositionen är godkänd