Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/15458 betalas genom TDB

    Ordinarie anmälan utgår den 2012-05-15 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2012-05-25 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2012-05-18 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2012-05-18 kl 18:00
  3. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Utomhus, Sand, 60x65 m
    • Framhoppning: Utomhus, Sand, 30x60 m
    • Framridning: Ridhus, Ridhus, 20x40 m
  4. Ryttarmeddelande

    se www.lommaridklubb.se

  5. Servering på tävlingsplatsen

    Enklare servering med grill under lunchtid.

  6. Uppstallning och el

    Uppstallning och el erbjuds inte av arrangören.

  7. Inkvartering finns

    Erbjuds ej av arrangören.

  8. Premieutbetalning

    Eventuella premier utbetalas via TDB.

  9. Telefon till sekretariatet under tävlingsdagen: 0720-31 08 28.
    Tävlingen hålles i Lomma Ridklubbs anläggning på Fritidsvägen (Lilla ridhuset). För vägbeskrivning se www.lommaridklubb.se.
    Hemmaryttare som utför funktionärsuppgift får klubbrabatt på 50 % som återbetalas via TDB efter tävlingen.
    Vet- och/eller läkarintyg ska vara oss tillhanda senast den 1 juni för att återbetalning ska ske. Administrationsavgift 50:-. Plaketter finns att köpa i sekretariatet för felfria i avd. B samt i klass 3 och 4.
    Om många anmälningar tillkommer i avd. A förbehåller vi oss rätten att flytta avd. B före avd. A med hänsyn till de deltagande unghästarna.

  10. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Lördag den 26 Maj 2012

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09:00 H 4 A 80, A
LD-10
Rosett
1* 100 kr 80 kr 2012-05-18
Därefter H 3 A 90, A
LD
Rosett
1* 100 kr 80 kr 2012-05-18
Därefter H 2 A 100, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
LC
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 120 kr 80 kr 2012-05-18
Därefter H 2 B 100, A
LC Avd. B
Rosett
1* 100 kr 80 kr 2012-05-18
Därefter H 1 A 110, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
LB
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 120 kr 80 kr 2012-05-18
Därefter H 1 B 110, A
LB Avd. B
Rosett
1* 100 kr 80 kr 2012-05-18

Propositionen är godkänd