Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/15454 betalas genom TDB

    Ordinarie anmälan utgår den 2012-04-17 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2012-05-01 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2012-04-20 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2012-04-20 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, Terra-Tex, 20x60 m
    • Framridning: Ridhus, Sand/grus, 20x40 m
  5. Ryttarmeddelande

    Kommer att finnas på lysekilsrf.se

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Dagens lunch serveras!

  7. Vid mer än 40 anmälda ekipage per klass har i första hand deltagande klubbar/lag företräde och i andra hand 5 ekipage per deltagande klubb/lag företräde. Vid behov kommer övriga ej behöriga ryttare att plockas bort. Lagledaren anmäler laget och preliminär laguppställning via mail till emmahornfelt@hotmail.com inom anmälningstidens utgång. Lagdeltagare kan ändras på plats på tävlingsdagen dock senast 5 minuter efter sista ekipaget i förklassen.

  8. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 6 Maj 2012

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09:00 P 1 Lätt C:1 2008 (2008)
Förklass
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 40 150 kr 50 kr 2012-04-20
P 2 Lätt C:1 2008 (2008) Lag
Lagklass privatekipage
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 150 kr 50 kr 2012-04-20
P 3 Lätt C:1 2008 (2008) Lag
Lagklass lektionsekipage
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 150 kr 50 kr 2012-04-20
P 4 Stängd Lätt C:1 2008 (2008) Lag
Lagklass
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 0 kr 0 kr 2012-04-20
Antalet starter för dagen är begränsat till 80

Sponsorer

Propositionen är godkänd