Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/15394 betalas genom TDB

    Ordinarie anmälan utgår den 2012-04-17 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2012-04-24 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2012-04-20 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2012-04-20 kl 18:00
  3. Anläggningsskiss
    • Hoppbana: Utomhus, Grus, 65x65 m
    • Framridning: Utomhus, Gräs, 25x60 m
    • Framhoppning: Ridhus, Grus, 20x60 m
  4. Ryttarmeddelande

    http://www2.idrottonline.se/HimledalensRK-Ridsport/Tavling/

  5. Servering på tävlingsplatsen

    med enklare fika, lunch och godis.

  6. Premieutbetalning

    Via TDB

  7. Lagdeltagare som inte startar någon förklass: Anmäl er i klass 4 så vi får med era uppgifter i systemet.

    -Ändringar genom TDB så länge tävlingen är öppen, därefter via mail: hoppning@himledalensridklubb.se (ändringen är godkänd när du fått mailsvar)

    -Avanmälda efter den 20 april klockan 18.00 debiteras anmälningsavg om inte giltigt veterinär/läkarintyg med stämpel/logga är oss tillhanda senast 11 maj. Därefter godkänns inga intyg. Sänd intyg till : Catarina Svensson Klastorpsby 10, 432 91 Varberg, catarina-svensson@swipnet.se Återbetalning sker genom TDB.

    Laguppställingen ska lämnas in senast 15 min efter att klass 2 är klar. Defilering därefter.

  8. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 29 April 2012

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
H 1 A 90, A
Rosett
1* 90 kr 90 kr 2012-04-20
H 2 A 95, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 100 kr 100 kr 2012-04-20
H 2 B 95, A
Rosett
1* 90 kr 90 kr 2012-04-20
H 3 A 95, Laghoppning Lag
Rosett, Plakett
1* 0 kr 0 kr 2012-04-20

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
4 Lagryttare som inte rider förklass 0 kr 0 kr 2012-04-13

Propositionen är godkänd