Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/15280 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2012-02-27 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2012-03-27 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2012-04-09 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2012-03-30 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2012-03-30 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, Sand/flis, 24x65 m
    • Tävlingsbana: Ridhus, Sand/flis, 22x40 m
    • Framridning: Utomhus, grus, 45x65 m
  5. Ryttarmeddelande

    kommer på hemsidan, www.marksridklubb.nu

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Servering finns med fika, godis, korv, lunch etc.

  7. Uppstallning och el

    finns ej

  8. Inkvartering finns

    finns ej

  9. Klass 1 och 2 är förklasser, även avsedda för de som inte rider lag. Klass 3 och 4 är lagklasser och är i första hand avsedda för lagryttare.

    För att kontakta oss använd mail i första hand, tack.

    Laguppställningen skickas till tavling@marksridklubb.nu

  10. Funktionärer
    • Tävlingsledare: Judith Edvardsson, Marianne Kryssman-Lantz tavling@marksridklubb.nu
    • Kontaktperson: Judith Edvardsson, Marianne Kryssman-Lantz tavling@marksridklubb.nu
    • Resultatansvarig: Judith Edvardsson, Marianne Kryssman-Lantz tavling@marksridklubb.nu
    • Överdomare: meddelas senare
    • Dressyrdomare: Anna Mann
    • Dressyrdomare: Christina Axén
    • Dressyrdomare: Ann-Charlotte Olsson
    • Dressyrdomare: meddelas senare

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Lördag den 14 April 2012

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
08.30 H 1 Lätt B:1 2006 (2006)
Förklass LättB:1
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 40 180 kr 100 kr 2012-03-30
08.30 H 2 Lätt A:1 2007 (2007)
Förklass LättA:1
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 40 180 kr 100 kr 2012-03-30
efter klass 2 H 3 Lätt B:1 2006 (2006) Lag
lagklass LättB:1
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 40 200 kr 100 kr 2012-03-30
efter klass 1 H 4 Lätt A:1 2007 (2007) Lag
Lagklass LättA:1
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 40 200 kr 100 kr 2012-03-30
Antalet starter för dagen är begränsat till 160

Propositionen är godkänd