Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/15177 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2012-04-01 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2012-05-01 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2012-05-12 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2012-05-04 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2012-05-04 kl 18:00
    Anmälan för listor ska betalas senast: 2012-05-04 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Utomhus, Grus, 20x40 m
    • Framridning: Ridhus, Sand, 20x40 m
    • Framridning: Utomhus, Grus, 20x60 m
  5. Ryttarmeddelande

    läggs ut på klubbens hemsida en vecka innan tävlingsdagen. www.harnosandsridklubb.se

  6. Servering på tävlingsplatsen

    dagens rätt, grill med hamburgare, smörgås, fikabröd mm.

  7. Uppstallning och el

    Daguppstallning i permanent gäststall med boxar. Bokas på mailadress aej1985@gmail.com eller på plats i sekretariatet, 200kr. Elplats 100kr. Ej urmockad box debiteras 300kr.

  8. Inkvartering finns

    i lägerförläggning med 4-6 bäddsrum på anläggningen med tillgång till WC och dusch 120kr/person. Bokas via Birgitta Törnered 070-291 25 38

  9. Plaketter: Till 1-3:e placerade i varje klass. Hederspriser i alla klasser, placerade får dock alltid lägst anmälningsavgiften åter.

  10. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Torsdag den 17 Maj 2012

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
P 1 Lätt C:1 2008 (2008)
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Plakett, Hederspris
Plakett till tre första placerade
1* 40 120 kr 100 kr 2012-05-04
P 2 Lätt B:1 2006 (2006) Lag
Div 3 Lagklass
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Plakett, Hederspris
Plakett till tre första placerade
1* 40 140 kr 100 kr 2012-05-04
P 3 Lätt A:1 2007 (2007)
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Plakett, Hederspris
Plakett till tre första placerade
2* 20 150 kr 100 kr 2012-05-04
P 4 Lätt A:P1 (2004)
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Plakett, Hederspris
Plakett till tre första placerade
2* 20 150 kr 100 kr 2012-05-04
Antalet starter för dagen är begränsat till 120

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
5 Elplats 4 st 100 kr 100 kr 2012-05-04

Propositionen är godkänd