Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/15146 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2012-03-03 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2012-04-03 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2012-04-20 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2012-04-06 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2012-04-06 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Anläggningsskiss
    • Dressyrbana: Utomhus, Sand/fiber, 50x70 m
    • Framridning: Ridhus, Sand/spån, 23x63 m
  5. Ryttarmeddelande

    Equipe , TDB samt www.skulta.se

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Kommer att vara öppen under hela dagen. Kaffe, kakor, mackor och lunch m.m.

  7. Uppstallning och el

    Nej

  8. Inkvartering finns

    Nej

  9. Premieutbetalning

    Sker via TDB

  10. Anmälan sker på lagblankett, som finns att hämta på följande länk http://www3.ridsport.se/Distriktssajter/Halland/Regler/Arrangorer2010DivisionercuperDM/
    blanketten mailas till skulta@hotmail.se SENAST den 3 april 2012.
    Giltigt veterinär- eller läkarintyg skickas till Johanna Klasson, Engelbrektsgatan 65, 432 35 Varberg SENAST 30 april 2012. För intyg som skickas till annan adress, ansvaras ej.
    VIKTIG INFO Lagmedlemmar (ordinarie) anmäler till klass 11 (2 st) och 21 (2 st)
    Reserver och andra ekipage som vill starta MSV C:1/MSV B:3 anmäler till klass 12 /klass 22.
    Klass 11 och 12 slås ihop på tävlingsdagen och heter då klass 10.
    Klass 21 och 22 slås ihop på tävlingsdagen och heter då klass 20.
    Lagklassen heter på tävlingsdagen klass 1.

  11. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 22 April 2012

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
H 1 Stängd Medelsvår C:1 2011 (2011) Lag
Allsvenskan div 1 Häst
Rosett, Plakett
2* 0 kr 0 kr 2012-04-06
H 10 Stängd Medelsvår C:1 2011 (2011)
MSV C:1 (ej anmälningsbar klass)
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
2* 0 kr 0 kr 2012-04-06
H 11 Medelsvår C:1 2011 (2011)
MSV C:1 anmälan för lagdeltagare
2* 12 200 kr 100 kr 2012-04-06
H&P 12 Medelsvår C:1 2011 (2011)
MSV C:1 anmälan för lagreserver + övriga
Kategoriindelning med ponnykategori
2* 28 200 kr 100 kr 2012-04-06
H 20 Stängd Medelsvår B:3 2008 (2008)
MSV B:3 (ej anmälningsbar klass)
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
2* 0 kr 0 kr 2012-04-06
H 21 Medelsvår B:3 2008 (2008)
MSV B:3 anmälan för lagdeltagare
2* 12 250 kr 100 kr 2012-04-06
H 22 Medelsvår B:3 2008 (2008)
MSV B:3 anmälan för lagreserver + övriga
2* 28 250 kr 100 kr 2012-04-06
H 30 Medelsvår C:2 2010 (2010)
MSV C:2 Förklass
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
2* 40 200 kr 100 kr 2012-04-06

Propositionen är godkänd